قلبی کوچک برای جثه‌ای بزرگ

جی ام سی آکادیا نونوار شد

1 اسفند 1397 19:00

در سومین سال حضور نسل 2 جی ‌ام ‌سی Acadia،‌ این شاسی‌ بلند غول‌آسا که از دید آمریکایی‌ها سایز متوسط تلقی می‌شود، یک فیس‌لیفت دوست‌داشتنی را تجربه کرد. این یعنی جی ام سی آکادیا وارد دنیا فانتزی‌ها شده است.

برای اولین‌بار در تاریخ 13 ساله این خودرو، درون سینه آن از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر استفاده شده است.یکی از شرورترین شاسی‌ بلندهای بازار آمریکای شمالی مجبور بوده که برای ماندن در کورس رقابت با نام‌های بزرگی مثل هوندا Pilot، فورد Explorer‌ و دوج Durango بهترین خود را برای سال 2019 ارائه دهد. در همین راستا شاهد آن بودیم که پس از سال‌ها استفاده از چراغ‌های سایز بزرگ، جنرال‌موتورز برای این برند سراغ سبک چراغ‌های فضایی باریک با حاشیه LED رفته است. ایده‌ای جذاب که در اوج هماهنگی با جلوپنجره استیل و سپر پهن‌پیکر آن خواهد بود.

اصلی‌ترین تغییر بصری این خودرو را باید چراغ‌های عقب نام داد. چراغ‌هایی که هنوز هم دوست‌داران جی ام سی را هیجان‌زده می‌کنند؛ اما بزرگ‌ترین غافل‌گیری آکادیا 2020 جای دیگری است؛ پیشرانه.

برای اولین‌بار در تاریخ 13 ساله این خودرو، درون سینه آن از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر استفاده شده است. شاید قوای محرکه ویرایش جدید کوچک‌تر از قبل باشد ولی به لطف حضور توربوشارژ اکتیو، قدرت خروجی به 230 اسب‌بخار و گشتاور به 350 نیوتن‌متر رسیده است. البته شرکت سبد فروش قبلی را از بین نبرد؛ یعنی هم‌چنان همان پیشرانه‌های 2.5 لیتری و 3.6 لیتری شش سیلندر V شکل روی تیپ‌های SLT و Denali دیده می‌شوند.

نسخه‌های قبلی آکادیا با حضور جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک شهرتی عجیب پیدا کرده بود. اکنون جی ام سی روی این فرزند خود از پکیج جدید 9 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. این تغییر مهندسی علاوه‌بر بهبود شتاب، کاهش مصرف سوخت را نیز در پی دارد. به سبک خودروهای لوکس آلمانی و انگلیسی، تعویض دنده این خودرو به جای استفاده از دسته‌دنده و یا اهرم‌های سنتی پشت فرمان، به‌صورت یک سلکتور الکترونیکی انجام می‌شود.

تغییرات قوای محرکه بدون سازگاری با سیستم تعلیق معنایی ندارد. در آکادیا 2020 شاهد بهینه‌سازی سیستم تعلیق به صورت مستقل در پیمایش‌هاش شهری و یا آفرود هستیم. هم‌چنین فناوری eBoost‌ که منحصراً در اختیار جنرال‌موتورز است به افزایش قدرت ترمزگیری آن کمک خواهد کرد.

جی ام سی آکادیا

جی ‌ام سی می‌گوید نمایشگر 8 اینچی لمسی که داخل کابین این خودرو تعبیه کرده از نظر کیفیت و البته توانایی تشخیص صدای راننده در نوع خود بی‌نظیر است. شارژر بی‌سیم، دو پورت USB، دوربین عقب HD و نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو (HUD) را نیز به لیست آپشن‌های استاندارد این خودرو اضافه کنید.

جنرال‌موتورز فروش آکادیا را به دو سه ماه آینده موکول کرده است.

دیدگاه کاربران