رونمایی از اوو اسپایدر در ژنو 2019

جادوگری دوباره لامبورگینی با هوراکان

9 اسفند 1397 10:56

گاو خشمگین ایتالیا همیشه عاشق ژنو بوده و لامبورگینی همواره بهترین خودروهایش را برای رونمایی به سوئیس آورده است. این‌بار هم طبق سنت قدیمی قرار است که ویرایش اسپایدر از هوراکان Evo را رونمایی کند.

لامبورگینی با معرفی نسخه اسپایدر از هوراکان اوو، در ژنو خودنمایی خواهد کرد. این سوپراسپرت ایتالیایی نزدیک به 290 هزار دلار قیمت دارد.اکنون پیش از رونمایی، تصاویر و اطلاعات رسمی آن منتشر شده است. ابرخودروی جدید ایتالیایی‌ها دنیای خودروهای روباز را بازتعریف کرده است. نسخه جدید هوراکان اسپایدر اوو از همان مشخصات فنی نمونه کوپه استفاده می‌کند؛ یعنی بهره‌گیری از یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر V شکل با 630 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور که از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به دو محور متحرک منتقل می‌شود.

هوراکان فوق یکی از معدود سوپراسپرت‌های روباز است که از سیستم قفل دیفرانسیل عقب استفاده می‌کند. این پکیج باعث شده تا شتاب صفر تا صد این خودرو 3.1 ثانیه ثبت شود که طبیعتاً به دلیل وزن بیشتر با رکورد 2.9 ثانیه‌ای مدل مسقف فاصله دارد. البته سرعت نهایی هر دو مدل هم‌چنان 325 کیلومتر برساعت است. وزن نمونه روباز 1542 کیلوگرم و وزن نسخه کوپه 1422 کیلوگرم اعلام شده است.

عملیات باز و بسته سقف متحرک این خودرو طی 17 ثانیه و تا سرعت 50 کیلومتر برساعت انجام می‌شود. بعد از بسته شدن، سقف درون محفظه‌ای از جنس بدنه پشت صندلی‌ها پنهان می‌شود تا ترکیب ظاهری خودرو بی‌تغییر باقی بماند. همچنین شیشه کوچک قسمت انتهایی نیز می‌تواند به منظور جریان بهتر هوا به‌صورت الکترونیکی پایین بیایید.

لامبورگینی هوراکان اوو اسپایدر

لامبو می‌گوید نسخه اوو از هوراکان اسپایدر 5 برابر نیروی پایین‌برنده بیشتری نسبت به ویرایش استاندارد فعلی دارد. این بهینه‌سازی در آیرودینامیک را باید مدیون تغییرات گسترده در سپر جلو و اسپلیتر (جداکننده هوا)‌ مسابقه‌ای آن بدانیم. البته محل قرارگیری اگزوزها در ویرایش جدید دست مهندسان را برای اعمال بیشتری تغییرات در قسمت زیرین خودرو به جهت خروج هوا باز گذاشته است.

شرکت از همین امروز هم قیمت این خودرو را اعلام کرده است. قیمت لامبورگینی هوراکان اوو اسپایدر در بازار آمریکا از 287 هزار و 400 دلار شروع می‌شود و در بازار اروپا با توجه به مالیات، قیمتی معادل 202 هزار و 437 یورو پیدا می‌کند.

دیدگاه کاربران