دوپینگ با دو توربوشارژر و کمپرسور برقی

رونمایی از مرسدس بنز AMG نسخه GLE53 فورماتیک پلاس

9 اسفند 1397 18:41

با جدیدترین عضو خانواده بزرگ AMG آشنا شوید: مرسدس بنز AMG نسخه GLE53 فورماتیک پلاس. این شاسی بلند جدید و قدرتمند آلمانی در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 که حدوداً یک هفته دیگر آغاز خواهد شد، به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

به لطف ارتقای پیشرانه، این شاسی بلند آلمانی می‌تواند فقط در عرض 5.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند.نکته قابل توجه در GLE53 فورماتیک پلاس، سیستم انتقال قدرت آن است. قلب تپنده این خودرو، یک پیشرانه شش سیلندر خطی از نوع هیبریدی ملایم با 3.0 لیتر حجم به همراه دو توربوشارژر است که یک کمپرسور برقی کمکی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

با این حساب، این شاسی بلند خشمگین می تواند 429 اسب‌بخار قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که در صورت نیاز می‌توانید به لطف موتور برقی، 22 اسب‌بخار به قدرت و 250 نیوتن‌متر به گشتاور GLE53 فورماتیک پلاس اضافه کنید. به این ترتیب، این شاسی بلند آلمانی می‌تواند فقط در عرض 5.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند، اما حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی در 250 کیلومتر برساعت محدود شده است. نکته جالب این است که موتور برقی ذکر شده علاوه‌بر کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودرو، تاخیر توربو یا همان توربو لَگ را هم تقریباً به کلی از بین می‌برد.

پیشرانه مرسدس بنز آام‌گ GLE53

پیشرانه این خودرو به یک جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک دو-کلاچه ساخته شده توسط بخش پرفورمنس مرسدس بنز و سیستم تمام چرخ محرک AMG یعنی فورماتیک پلاس متصل شده است. این سیستم تمام چرخ محرک با محاسبه مداوم نسبت ایده‌آل برای توزیع گشتاور، در تمام شرایط بهترین چسبندگی ممکن را برای این شاسی بلند سریع فراهم می‌کند.

بخش پرفورمنس مرسدس بنز، GLE53 فورماتیک پلاس را به یک سیستم تعلیق حرفه‌ای از نوع بادی هم مجهز کرده است. به این ترتیب، می‌توانید یکی از تنظیمات زیر را برای سیستم تعلیق انتخاب کنید:

  • حالت نرم (Comfort)
  • حالت اسپرت (Sport)
  • حالت فوق العاده اسپرت (Sport+)

به علاوه، حالت‌هایی هم مخصوص آفرود برای این شاسی بلند جدید تعبیه شده است.

مرسدس بنز GLE53

به لطف این سیستم تعلیق بادی، صرف نظر از وزن بار یا سرنشینان خودرو، همیشه ارتفاع در هر دو محور جلو و عقب به صورت خودکار ثابت نگه داشته می‌شود. همچنین در صورت نیاز می‌توانید ارتفاع خودرو را حداکثر به میزان 55 میلی‌متر افزایش دهید.

این شاسی بلند آلمانی به طور پایه از سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی مرسدس بنز موسوم به MBUX بهره می‌برد که شامل پشت آمپر کاملاً دیجیتالی و یک صفحه نمایش بزرگ در قسمت میانی داشبورد می‌شود. به علاوه، غربیلک فرمانِ AMG با دوخت‌های قرمز رنگ هم حس و حالی اسپرت به کابین GLE53 فورماتیک پلاس بخشیده است.

این خودروساز آلمانی هنوز قیمت مرسدس بنز AMG نسخه GLE53 فورماتیک پلاس را اعلام نکرده است.

دیدگاه کاربران