به روزرسانی با پیشرانه و امکانات جدید

معرفی مرسدس بنز GLC مدل 2020

11 اسفند 1397 13:30

مدل به‌روزرسانی شده مرسدس بنز GLC اکنون با ظاهری تازه و فناوری‌های جدید معرفی شده تا از میان علاقمندان خودروهای کراس اور پرمیوم، مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کند.

مرسدس غیر از امکان انتخاب انواع پیشرانه، دست خریداران GLC برای سفارش تجهیزات و امکانات رفاهی را نیز باز گذاشته است.مرسدس در نظر دارد از این خودروی به‌روزرسانی شده در جریان نمایشگاه خودرو ژنو پرده‌برداری کرده و فروش آن را نیز از اواسط سال جاری در اروپا آغاز کند. البته مشتریان اهل ایالات متحده باید تا اواخر سال 2019 برای خریداری این خودرو صبر کنند.

در نمای ظاهری، اولین نکته‌ای که تغییرات انجام شده در مرسدس بنز GLC گوشزد می‌کند را می‌توان جلوپنجره خودرو دانست. در زیرسپر جلو سه مستطیل کوچک و ورودی‌های هوا جلب نظر می‌کنند که برای هماهنگی با طراحی سایر جزئیات، ظاهری مستطیل شکل پیدا کرده است.

لامپ‌های نصب شده در چراغ‌های جلو که به صورت استاندارد از نوع LED هستند نیز طراحی مستطیل شکل دارند. این فرم در لامپ چراغ‌های عقب نیز تکرار شده است. در مدل جدید GLC خروجی‌های اگزوز نیز برخلاف چیزی که در مدل فعلی این خودرو شاهد هستیم، طراحی متفاوتی دارند.

کابین مرسدس بنز GLC مدل 2020

مرسدس بنز GLC را می‌توان آخرین مدل از میان ساخته‌های مرسدس دانست که به صفحه آمپر دیجیتال و صفحه نمایش بزرگ در داشبورد تجهیز شده که البته حضور این دو در بهبود ظاهر فضای داخلی خودرو نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. روی فرمان بازنگری شده این خودرو نیز کلیدهایی برای دسترسی به امکانات سامانه اطلاعات و سرگرمی نصب شده است.

در بازار آمریکا، خریداران حق انتخاب از میان دو مدل GLC 300 (دیفرانسیل عقب) و یا GLC 300 4Matic (چهارچرخ محرک) را خواهند داشت. در هردوی این مدل‌ها پیشرانه 2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ نصب خواهد شد که 255 اسب‌بخار قدرت دارد. تنها انتخاب برای جعبه‌دنده این خودروها، نمونه‌ای 9 سرعته و اتوماتیک خواهد بود.

مهمترین تفاوت GLC بازار اروپا با نمونه‌های سفارش آمریکا را می‌توان در پیشرانه مدل‌های بنزین‌سوز یافت، جایی که سامانه هیبرید خفیف 48 ولتی نیز به یاری پیشرانه خودرو آمده است. مدل‌های قابل عرضه در اروپا GLC 200 4Matic با 194 اسب‌بخار و GLC 300 4Matic با 255 اسب‌بخار قدرت خواهند بود. غیر از این دو مدل، امکان انتخاب GLC با پیشرانه دیزل نیز برای خریداران اروپایی فراهم است که شامل GLC 200d 4Matic با قدرت 161 اسب‌بخار، GLC 220d 4Matic با قدرت 192 اسب‌بخار و در نهایت مدل GLC 300d 4Matic که 241 اسب‌بخار قدرت در سینه دارد.

نمای عقب مرسدس بنز GLC مدل 2020

مرسدس غیر از امکان انتخاب انواع پیشرانه، دست خریداران GLC برای سفارش تجهیزات و امکانات رفاهی را نیز باز گذاشته که از این میان می‌توان به ورودی‌های متغیر هوا و یا مجموعه مهندسی شده آفرود اشاره کرد که با نصب این مجموعه در خودرو، دو حالت رانندگی آفرود و آفرود پلاس به سایر حالت‌های موجود اضافه خواهد شد. مجموعه دستیار رانندگی نیز شامل کروز کنترل تطبیقی با توانایی ترمز خودکار، دستیار فرمان، دستیار تعویض خطوط و توانایی تطبیق سرعت GLC با سایر خودروها می‌شود.

مرسدس بنز هنوز درباره قیمت GLC رقم دقیقی اعلام نکرده اما پیش‌بینی می‌شود در زمان نزدیک به عرضه این خودرو، بهای آن نیز اعلام شود.

دیدگاه کاربران