گرامیداشت دهمین سالگرد نصب پیشرانه 10 سیلندر

معرفی نسخه‌ای خاص از آئودی R8 در ژنو 2019

11 اسفند 1397 16:18

اکنون 10 سال از تاریخ معرفی رسمی و رونمایی عمومی آئودی R8 مجهز به پیشرانه ده سیلندر تنفس طبیعی در ژانویه 2009 در نمایشگاه خودرو دیترویت می‌گذرد، اتفاقی که البته وقوع آن از مدتی قبل و پس از اعلام رسمی آئودی در تاریخ 8 دسامبر 2008 ، قابل پیش‌بینی بود.

از این نسخه خاص که برای گرامیداشت دهمین سالگرد نصب پیشرانه 10 سیلندر در سینه آئودی R8 ساخته شده، تنها به تعداد 222 دستگاه روانه بازار خواهد شد.اکنون و برای گرامیداشت عبور یک دهه از وقوع این نقطه عطف مهم برای محصول سوپراسپرت ارباب حلقه‌ها، شرکت آئودی تصمیم گرفته نسخه‌ای سفارشی از این خودروی 10 سیلندر را عرضه کند.

آئودی از پسوند Decennium برای نامگذاری این مدل سفارشی استفاده کرده تا بر نقش مهم ماه دسامبر در تاریخچه شکل‌گیری این نسخه تاکید کرده باشد، هرچند که این نام پیش از این و در اکتبر سال گذشته برای نامگذاری نمونه‌ای فیس لیفت از R8 V10 Plus توسط آئودی انتخاب شده بود.

یکی از نکات جذاب ظاهری این خودرو را می‌توان رنگ آمیزی بدنه آن به رنگ خاکستری مات دانست که تضاد زیبایی با رنگ برنزی ورودی هوای پیشرانه ایجاد کرده است. به منظور آفرینش تاثیر بصری بیشتر بر بینندگان، رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی برای نصب در این خودرو استفاده شده تا ظاهری اسپرت‌تر به آن ببخشند.

نسخه‌ای خاص از آئودی R8 به مناسبت دهمین سالگرد نصب پیشرانه ۱۰ سیلندر

البته اگر خریداران برای رنگ‌آمیزی بدنه آئودی R8 سفارشی خود رنگ خاکستری مات را پسند نداشته باشند، آئودی ترکیب رنگ‌های دیگری شامل آبی Ascari ، خاکستری Kemora، مشکی Mythos، نقره‌ای Floret و خاکستری Suzuka را نیز برای پوشش بدنه این خودرو پیشنهاد می‌کند.

برای تکمیل زیبایی ظاهری این خودرو از قطعات مشکی براق در سپر جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب استفاده شده است. حتی نشان شرکت سازنده و علائم نصب شده روی بدنه R8 Decennium نیز به رنگ مشکی براق هستند. رنگ مشکی برای پوشش بیشتر قطعات داخلی R8 Decennium انتخاب و تنها در دوخت صندلی‌ها از رنگ برنز استفاده شده تا در هماهنگی با رنگ قطعات بدنه باشد. نشان Decennium روی پلاک نقره‌ای رنگ حک و در آستانه در نصب شده است.

پیشرانه 10 سیلندر آئودی R8

این نسخه خاص براساس قوی‌ترین مدل R8 ساخته شده بنابراین قدرتی برابر با 620 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور معادل با 580 نیوتن‌متر در اختیار راننده می‌گذارد تا با این خودرو تنها در مدت 3.1 ثانیه، به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت R8 Decennium نیز 331 کیلومتر برساعت خواهد بود.

از این نسخه خاص آئودی R8 تنها به تعداد 222 دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام در بازار آلمان برچسب قیمت 222 هزار یورویی دارند. این درحالی است که مدل R8 V10 Performance Quattro که این خودروی سفارشی براساس آن ساخته شده، قیمتی معادل با 200 هزار یورو دارد.

بد نیست بدانید آئودی در هنگام تحویل این مدل که از بهار امسال قابل ارائه به مشتریان خواهد بود، از کاوری سفارشی برای بدنه آن استفاده خواهد کرد که نشان Decennium با رنگ برنز روی آن دوخته شده است.

دیدگاه کاربران