اوج هنر ایتالیایی برای بهترین‌ها

مازراتی با نسخه‌های سفارشی در نمایشگاه ژنو 2019

12 اسفند 1397 15:45

هرچند بنا به اخبار احتمال رونمایی یک خودروی خاص از مازراتی در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 وجود دارد، اما علاقمندان این برند نباید برای دیدار با محصولی جدید از این خودروساز ایتالیایی چندان امیدوار باشند. البته هنوز جای امیدواری هست چراکه مازراتی برای نمایش نسخهای ویژه از مدل شاسی بلند هشت سیلندر خود، یعنی لوانته با پسوند Launch Edition Trofeo برنامه‌ریزی کرده است.

در کنار نسخه‌ای خاص برمبنای مدل لوانته تروفئو نسخه S Q4 GranSport از مدل لوانته و نمونه‌ S Q4 GranLusso از سدان کواتروپورته نیز به نمایش درخواهند آمد.از این خودروی سفارشی که گران‌ترین نسخه مازراتی لوانته خواهد بود تنها به تعداد 10 دستگاه تولید خواهد شد. نمونه‌ای از لوانته Trofeo که در جریان نمایشگاه ژنو 2019 به نمایش درخواهد آمد با طیف خاصی از آبی مات رنگ‌آمیزی خواهد شد درحالی‌که مشتریان این مدل امکان سفارش آن با رنگ‌های Giallo Modenese و Rosso Magma را نیز خواهند داشت که یکی در طیف قرمز و دیگری در رده قهوه‌ای قرار دارد.

در نمای ظاهری لوانته تروفئو لانچ ادیشن از قطعات فیبرکربن در سپرها، رکاب‌های جانبی و کاپوت اختصاصی این مدل استفاده شده است. رینگ‌های 22 اینچی این خودرو را نیز می‌توان در دو نوع مشکی مات یا براق سفارش داد. به منظور ایجاد تضاد بصری در رینگ‌های مورد بحث، مازراتی امکان سفارش کالیپرهای ترمز در رنگ‌های نقره‌ای، آبی، زرد یا قرمز را نیز فراهم کرده است.

کابین مازراتی لوانته تروفوئو

در فضای داخلی لوانته تروفئو از صندلی‌های اسپرت با روکش چرم بسیار باکیفیت طبیعی از نوع Pieno Fiore استفاده شده که با دوخت به رنگ متضاد و نشان Trofeo در پشت سری‌ها در رنگ همسان با بدنه خودرو تزئین خواهد شد.

به غیر از تزئینات ظاهری و داخلی، مازراتی لوانته تروفئو در بخش فنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد چراکه در سینه خود صاحب قلبی هشت سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو است که توسط فراری ساخته می‌شود. این پیشرانه 582 اسب‌بخار قدرت و 730 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و در همکاری با جعبه‌دنده هشت سرعته ساخت شرکت ZF، نیروی خود را به چهارچرخ خودرو ارسال خواهد کرد. به لطف چنین قدرتی لوانته تروفئو قادر خواهد بود ظرف تنها 4.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 300 کیلومتر برساعت است.

نسخه ای خاص از مازراتی کواتروپورته

مازراتی لوانته تروفئو در غرفه شرکت مازراتی در نمایشگاه ژنو 2019 تنها نخواهد بود و نسخه S Q4 GranSport از مدل لوانته و نمونه‌ S Q4 GranLusso از سدان کواتروپورته نیز به نمایش درخواهند آمد. از نکات مهم قابل ذکر درباره این خودروهای ویژه می‌توان به استفاده از چرم ناپا بسیار باکیفیت برای پوشش داخلی این خودروها اشاره کرد که توسط تامین‌کننده به صورت اختصاصی برای محصولات این برند تولید شده است. علاوه‌براین مازراتی قرار است نمونه‌ای از گرن‌توریسمو MC با پوشش بدنه مات و قطعات فیبرکربن در کابین را در این رویداد مهم به معرض نمایش بگذارد.

آخرین اخبار از نمایشگاه خودروی ژنو 2019 را در باخبر بخوانید.

دیدگاه کاربران