قوی‌تر از بوگاتی شیرون

باتیستا؛ ابرخودروی پینین‌فارینا

15 اسفند 1397 13:03

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و انتشار تصاویر مبهم، پینین‌فارینا که اغلب او را به‌عنوان یک شرکت طراح خودرو به‌ویژه محصولات فراری می‌شناختیم حالا در قامت یک شرکت خودروساز ابرخودروی خود را معرفی کرد.

باتیستا با قلب ابرخودروی بحث‌برانگیز ساخت کرواسی یعنی Rimac وارد میدان شده است، یعنی پکیجی با 4 موتور برقی و 1874 اسب‌بخار قدرت.محصولی که مدیران پینین آن را «اولین ابرخودروی برقی لوکس جی‌تی» می‌نامند. این محصول Battista‌ نام دارد. نکته عجیب اینجاست که طراحی کلی این خودرو چندان هم منحصربه‌فرد نیست. گویی این همان فیس‌لیفت فراری Sergio است. با این حال بی‌انصافی است اگر بگوییم باتسیتا حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد.

چهره این خودرو مفهوم اسپرت‌گرایی را به‌خوبی نمایش داده است. چراغ‌های عقب به طرزی غیرقابل وصف زیبا هستند. یک ردیف LED‌ قرمز رنگ روی بال عقب هماهنگی معناداری با ردیف LED جلویی آن دارد. پینین برای فرزند جدید خود از رینگ‌های 21 اینچی سبک‌وزن استفاده کرده در پشت آن دیسک ترمزهای 6 پیستونه سرامیک کربنی دیده می‌شوند.

کابین پینین فارینا باتیستا

کابین آن چیزی از یک جت جنگنده آن هم از نوع فضایی کم ندارد. تریم گسترده فیبرکربن در کنار المان‌های محدود دیجیتال، اعتماد به نفس این شرکت ایتالیایی را به خوبی نشان می‌دهد. از آنجا که پینین‌فارینا سال‌ها در عرصه طراحی اسپرت‌ترین خودروهای دنیا فعال بوده بنابراین کاملاً می‌داند که برای جذب مشتریان سخت‌گیر چه کاری باید انجام دهد.

خلاقیت تحسین‌برانگیز آن‌ها در طراحی دو نمایشگر مجزا که به سمت راننده متمایل شده‌اند در کنار تجهیزات کنترلی که در دو طرف صندلی او قرار دارد، چیزی نیست که روی خودروی دیگری دیده باشیم. ترکیب منطقی متریال چرم، آلومینیوم و فیبر کربن علاوه بر القای حس مسابقه‌ای، جو لوکس‌گرایی را نیز با نهایت قوا به نمایش درآورده است.

سیستم محرکه برقی پینین فارینا باتیستا

پینین‌فارینا باتیستا با قلب ابرخودروی بحث‌برانگیز ساخت کرواسی یعنی Rimac وارد میدان شده است؛ یعنی پکیجی با 4 موتور برقی که روی هم می‌توانند معادل 1874 اسب‌بخار قدرت و 2300 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. با این خروجی است که می‌توان صفر تا صد را زیر 2 ثانیه طی کرد. شتاب صفر تا 300 کیلومتر برساعت آن نیز زیر 12 ثانیه اعلام شده است. علاوه‌براین سرعت نهایی باتیستا 350 کیلومتر برساعت خواهد بود. این خودروی برقی با یک بار شارژ 450 کیلومتر پیمایش خواهد داشت.

شرکت می‌گوید قصد دارد تنها 150 دستگاه از این خودرو تولید کند که بازار اصلی آن آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه است. پینین‌فارینا پیش‌بینی می‌کند که با 25 تا 40 نماینده فروش و خدمات پس از فروش بتواند عرضه و پشتیبانی این خودرو را گسترش دهد.

اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2019 را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران