کانسپت EQV به زودی در خط تولید

پیش نمایشی از نسخه برقی مرسدس V کلاس

18 اسفند 1397 18:13

مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 از کانسپت EQV رونمایی کرده است، نسخه‌ای تمام برقی از مینی ون این خودروساز آلمانی یعنی کلاس V که برای تولید آماده است.

مرسدس تصمیم دارد نسخه تولید انبوه کانسپت EQV را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 رونمایی کند.مرسدس اعلام کرده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 که دهم سپتامبر یعنی حدوداً 6 ماه دیگر شروع می‌شود، نسخه تولید انبوه این خودرو را نمایش خواهد داد. با معرفی کانسپت EQV، در حقیقت این خودروساز آلمانی سگمنتی جدید را در خودروهای برقی به وجود آورده است: سگمنت خودروهای چند منظوره برقی پریمیوم.

کانسپت EQV از یک موتور برقی 201 اسب‌بخاری بهره می‌برد که روی محور جلو نصب شده است. به لطف این موتور و پکِ باتری 100 کیلووات ساعتی، کانسپت EQV می‌تواند مسیری معادل با 400 کیلومتر را پیمایش کند. این باتری 100 کیلووات ساعتی که از نوع لیتیوم-یون است، سبب شده کانسپت EQV در عمل بتواند 400 کیلومتر را بپیماید و این رقم فقط عددی غیر واقعی روی کاغذ نباشد. به علاوه، این مدل مفهومی به واسطه همین باتری می‌تواند به حداکثر سرعتی معادل با 160 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. مرسدس برای این خودرو قابلیت شارژ سریع هم ارائه کرده است که توسط آن می‌توانید فقط با 15 دقیقه شارژ، مسافت 100 کیلومتر را با کانسپت EQV رانندگی کنید.

کانسپت مرسدس بنز eqv

وجود سیستم انتقال قدرت برقی در کانسپت EQV سبب نشده این خودرو قابلیتش را به عنوان یک خودروی چند منظوره از دست بدهد. دلیل این امر این است که باتری کانسپت EQV در قسمت زیر کف اتاق خودرو نصب شده و باعث کاهش فضای داخلی آن نشده است. ناگفته نماند که این خودرو حداکثر ظرفیت هشت سرنشین را دارد.

با وجود این‌که با نگاه اول متوجه می‌شوید که این کانسپت برقی بر پایه کلاس V ساخته شده، اما از نظر طراحی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوپنجره‌ای کرومی با یک نوار LED در قسمت بالای آن
  • چراغ‌های جلوی LED
  • ورودی‌های هوای بزرگ در سپر جلو
  • رینگ‌های 19 اینچی که در آن‌ها از رنگ آبی هم استفاده شده

از نظر طراحی فضای داخلی، نمونه‌ای که در نمایشگاه خودروی ژنو به معرض نمایش گذاشته شده بود، از کابینی دو رنگ بهره می‌برد: قسمت بالایی کابین به رنگ آبی و قسمت پایینی آن به رنگ مشکی بود.

کابین ون برقی مرسدس بنز

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، مرسدس تصمیم دارد نسخه تولید انبوه کانسپت EQV را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 رونمایی کند. اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که مرسدس بنز تصمیمات بزرگی در حوزه خودروهای برقی دارد. در همین راستا، این خودروساز آلمانی برنامه دارد تا سال 2022 میلادی، حداقل یک نسخه برقی از تمام مدل‌های مرسدس بنز را در سبد محصولاتش داشته باشد.

اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2019 را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران