نسخه‌ای خیابانی از یک خودروی مسابقه‌ای

معرفی لینک اند کو 03 Cyan

22 اسفند 1397 13:21

برند تازه تاسیس لینک اند کو (Lynk & Co) به تازگی دور تازه‌ای از آزمایشات را روی کانسپت 03 Cyan شروع کرده است. این کانسپت در حقیقت نسخه خیابانی از خودروی مسابقه‌ای تورینگ ساخت این شرکت خواهد بود که مدتی پیش و به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی WTCR سال 2019 طراحی و ساخته شده است.

پس از اتمام آزمایش‌های فعلی روی کانسپت 03 Cyan، این خودرو برای مرحله بعدی آزمایش‌ها به پیست نوربورگ‌رینگ خواهد رفت.این خودرو که توسط شرکت سازنده به عنوان نسخه‌ای خیابانی از یک خودروی مسابقه‌ای توصیف شده، به پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که در دورشمار 7800 دوردردقیقه 521 اسب‌بخار قدرت و در بازه 4500 تا 7000 دوردر دقیقه نیز گشتاوری معادل با 504 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

این منبع نیرو با جعبه‌دنده شش سرعته سکوئنشال هماهنگ شده که قدرت خروجی پیشرانه را از طریق دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا صدکیلومتر برساعت این کانسپت برابر با 4.4 ثانیه بوده و برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر برساعت نیز تنها به 10 ثانیه زمان نیاز دارد که برای یک خودروی 4 سیلندر رقم بسیار خوبی است. حداکثر سرعت 03 Cyan نیز 310 کیلومتر برساعت است.

کانسپت جدید لینک اند کو

آقای Mattias Evensson که مدیریت بخش طراحی پیشرانه‌های مسابقه‌ای Cyan را در شرکت لینک اند کو برعهده دارد، معتقد است هنگامی که هدف طراحی پیشرانه برای خودروی اسپرت خیابانی باشد، کلیت کار تفاوت چندانی با طراحی پیشرانه برای خودرویی مسابقه‌ای ندارد. وی در ادامه ارائه میزان بالای قدرت توسط پیشرانه را تنها عامل جذاب برای رانندگان نمی‌داند بلکه اعتقاد دارد عرضه مجموعه‌ای از قدرت به همراه سطح بالایی از قابلیت هدایت را می‌توان به عنوان نکته‌ای مثبت در نظر گرفت.

شرکت لینک اند کو اعلام کرده که پس از اتمام آزمایش‌های فعلی روی کانسپت 03 Cyan، این خودرو برای مرحله بعدی آزمایش‌ها به معروف‌ترین پیست جهان خواهد رفت که می‌توان حدس زد منظور مسئولان این شرکت پیست نوربورگ‌رینگ باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران