یک سدان لوکس دیگر به عنوان جانشین CTS

کادیلاک CT5 معرفی شد

27 اسفند 1397 16:55

لوکس‌ساز آمریکایی با رونمایی از سدان CT5 به 17 سال تولید پرافتخار مدل موفق CTS پایان داد. در روزهایی که اشتیاق جهانی برای خرید خودروهای شاسی‌ بلند و کراس ‌اور با شیبی تند رو به افزایش است، کادیکلاک هم‌چنان بر این باور است که سدان‌ها آینده‌ای درخشان دارند.

جنرا‌ل‌موتورز می‌گوید CT5 را روی پلتفرم آلفا که پایداری بیشتری دارد، طراحی کرده است.در راستای همین فلسفه مدیریتی بود که جنرال‌موتورز (مالک برند کادیلاک) با سرمایه‌گذاری 211 میلیون دلاری روی پروژه توسعه محصول جدید خود CT5، یک سدان لوکس را به سبد خود اضافه کرد. زبان طراحی این خودرو بی‌اندازه مدرن و آینده‌نگر است. اگرچه مدرنیته از دید کادیلاک پدیده‌ای ریسکی و خطرناک است اما CT5 با اعتماد به نفس کامل از پس آن برآمده است.

فرم جلوپنجره CT5 را پیش‌تر روی کانسپت غول‌آسای کادیلاک اسکلید هم دیده بودیم. اما نقطه عطف طراحی این خودرو را باید طراحی خاص چراغ‌های جلو و عقب آن دانست. ایده‌ای که پیش‌تر روی هیچ‌یک از دیگر تولیدات شرکت ندیده بودیم. مهندسان با در نظر گرفتن این نکته که طراحی جسورانه ضربه سختی به ماهیت لوکس‌گرایانه این خودرو می‌زند باز هم این خطر را به جان خریدند و کاری کردند تا این خودرو هم‌چنان نیم‌نگاهی به جوان‌ها داشته باشد.

کادیلاک CTS

کادیلاک که هنوز به‌عنوان تنها لوکس‌ساز مطرح صنعت خودروی آمریکا شناخته می‌شود، هنر خود در چیدمان اشرافی کابین را نیز به رخ رقبای آلمانی‌ کشیده است. اگرچه تصاویر مربوط به کابین این خودرو چندان کامل نیستند ولی ‌با استناد به تصاویر جاسوسی آن می‌توان مطمئن بود که یک نمایگر لمسی مدرن در میانه کنسول آن حضور خواهد داشت.

جنرا‌ل‌موتورز می‌گوید کادیلاک CT5 را روی پلتفرم آلفا که پایداری بیشتری دارد، طراحی کرده است. پیشرانه استاندارد سدان جدید، 2 لیتری و مجهز به توربوشارژر است. اما هم‌چنان یک گزینه برای خریداران سنتی با قوای محرکه 3 لیتری شش سیلندر Vشکل دو توربو وجود خواهد داشت. کادیلاک قصد دارد این خودرو را در نمایشگاه‌ آینده نیویورک به نمایش بگذارد. خودرویی که هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن منتشر نشده ولی می‌دانیم که کادیلاک CT6 قیمتی 50 هزار و 500 دلاری داشت و نسخه پیشین CTS‌ نیز با قیمت پایه حدود 47 هزار دلار عرضه می‌شد.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران