نسخه چینی اسپورتیج

کیا KX5 برای سلیقه‌های شرقی

10 فروردین 1398 20:20

همکاری کیا موتورز و دانگ‌فنگ جدی‌تر از هر زمان دیگری پیش می‌رود. کره‌ای‌ها با معرفی نسخه جدیدی از KX5 برای بازار چین، جایگاه خود را در این بازار حیاتی مستحکم کرده‌اند.

علاوه‌بر تمام تفاوت‌های ظاهری، این خودرو با یک تحول عمیق در طراح داخلی به ویژه داشبوردش ظاهر شده است.در واقع این همان اسپورتیج جدید است که مطابق با میل چینی‌ها دستخوش برخی از تغییرات ظاهری و باطنی شده است. سخت بتوان تشابه اساسی بین این خودرو و مدل‌ استاندارد که در بازارهای جهانی عرضه می‌شود را پیدا کرد.

کیا علیرغم آنچه طی سال‌های گذشته روی مدل‌های مختلف این محصول اجرا کرده، این‌ بار سراغ مبانی سنتی رفته است. استفاده از چراغ‌های باریک و کشیده در کنار جلوپنجره لبه‌دار فرمی است که این روزها توسط خودروسازان آمریکایی استفاده می‌شود. حقیقت آن است که تا پیش از این هرچه کیا از این خودرو برای دیگر بازارها معرفی می‌کرد، عیناً همان را راهی بازار چین می‌کرد. به همین دلیل است که تفاوت فاحشی بین KX5 جدید و آنچه پیش‌تر برای چینی‌ها عرضه شده بود، دیده می‌شود.

کابین کیا KX5

علاوه‌بر تمام این تفاوت‌های ظاهری، کیا KX5 با یک تحول عمیق در طراح داخلی به ویژه داشبوردش ظاهر شده است. نمایشگر پشت فرمان این خودرو 7 اینچی دیجیتالی و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی آن 10.25 اینچی است. یکی از ابداعات جالب این خودرو عدم تعبیه دکمه‌های فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع است.

برای مشتریان چینی دو مدل از این خودرو تدارک دیده شده است. یکی نسخه 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر با 174 اسب‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور که به جعبه‌دنده‌ای 7 سرعته دوکلاچه متصل است و دیگری نمونه 2 لیتری تنفس طبیعی با 162 اسب‌بخار قدرت و 203 نیوتن‌متر گشتاور که به جعبه‌دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک متصل خواهد بود.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران