کیا اسپورتیج مدل 2025 در ایالات متحده با تغییرات جزئی وارد بازار شده است. اما در کره جنوبی اوضاع فرق دارد. در آنجا، این کراساور محبوب فیسلیفت نیز شده است. در واقع میتوان گفت اسپورتیج یک بهروزرسانی میاندورهای به خود دیده است که تغییراتی در داخل و خارج خودرو، همراه با ارتقا فنی و گزینههای شخصیسازی بیشتر را به همراه دارد.
به احتمال قوی، این تغییرات در ماههای آینده در بازارهای خارج از کره نیز اضافه میشود. آمریکاییها احتمالاً برای دریافت نسخه فیسلیفت باید تا مدل سال 2026 منتظر بمانند.
طراحی کیا اسپورتیج 2025
بیشترین میزان اصلاح و تغییر در بخش جلو خودرو ایجاد شده است. چراغهای جلویی اسپورتیج جدید برای بازار کره، بازطراحی شده است. چراغهای دیلایت بومرنگی از بین رفته و به جای آن، چراغهای بزرگ و عمودی تعبیه شده است. جلوپنجره نیز جدید است و الگوی طراحی آن بسته به سطح تریم متفاوت خواهد بود. همین امر در مورد سپر جلوی بهروز شده نیز صدق میکند، که در طرحهای مختلف موجود است.
در بخش عقب، اندازه و شکل چراغها حفظ شده، اما گرافیک داخلی آنها جدید است. کیا همچنین سپر را اصلاح کرده است. اکنون رنگهای بدنه خاکستری Wolf و آبی Heritage است که با رینگهای 19 اینچی ترکیب شده است.
کابین و امکانات کیا اسپورتیج 2025
داخل کابین نیز تغییرات زیادی دیده میشود. اکنون اسپورتیج دارای سیستم اطلاعات سرگرمی منحنی 12.3 اینچی بازطراحیشده و یک کلاستر دیجیتال با همان اندازه است. دریچههای هوا کاملاً تغییر کردهاند و نور محیطی بیشتری نسبت به قبل وجود دارد. هنوز هم دکمههای فیزیکی زیادی وجود دارد و خبری از تزئینات مشکی پیانویی نیست.
فرمان این خودرو شکل متفاوتی دارد و تریم داخلی آن قهوهای است. نمایشگر هدآپ جدید اضافه شده، که با یک دوربین نصبشده روی فرمان همراه است. این دوربین نظارت میکند که آیا راننده به جاده توجه میکند یا خیر. سنسورهای روی فرمان نیز تشخیص میدهند که آیا دستهای شما در جای خود قرار دارند یا خیر. همانطور که در مدلهای دیگر دیده میشود، سیستم احراز هویت اثر انگشت نیز در دسترس است.
مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2025
کیا اسپورتیج جدید 2025 مشخصات فنی یکسانی با هیوندای توسان 2025 دارد. مهمترین ویژگی این خودرو، حالت رانندگی کودک و نوزاد است. پس از فعالسازی این حالت، خودرو به طور خودکار شتاب را نرمتر میکند تا کودکهای ردیف عقب، اذیت نشوند. برای راحتی بیشتر، کمکفنرهای بهتری در محور جلو وجود دارد و مواد جاذب صدای اضافی در ستونهای B و کارتهای در وجود دارد.
پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری توربوشارژ، اکنون به جای هماهنگی با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه، با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. کیا مدل هیبریدی را کمی قویتر از قبل میکند تا با توسان برقی 2025 همخوانی داشته باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com