معرفی دو کانسپت جدید در نمایشگاه خودروی سئول 2019

حمله کیا به بازار شاسی بلندها

17 فروردین 1398 16:52

بسیاری انتظار داشتند که با معرفی شاسی بلند تلوراید، کیا دست از تولید مدل موهاوی کشیده باشد و این خودرو را به دست فراموشی بسپارد ولی در عمل چنین نشده است چراکه کیا تصمیم دارد شاسی بلند بزرگش را در بازار کره جنوبی و چین عرضه کند.

شرکت خودروسازی کیا، در نمایشگاه خودروی سئول 2019 دو کانسپت را معرفی کرد که پیش نمایشی از محصولات جدید این شکرت در بازار شاسی بلندها هستند.کیا موهاوی که در بازار آمریکای شمالی با نام بروگو شناخته می‌شود، برای بیش از یک دهه در بازار جهانی حضور داشت و به همین دلیل جای تعجب چندانی نیست که شرکت سازنده برای تولید نسل دوم آن در حال برنامه‌ریزی باشد.

نسل جدید موهاوی که در ماه ژانویه گذشته با پوشش‌های بدنه و در حال آزمایش مشاهده شده بود، اکنون به عنوان یک کانسپت پا به نمایشگاه خودروی سئول گذاشته است. با توجه به اینکه شرکت کیا برای آن نام Masterpiece به معنای شاهکار را انتخاب کرده است، می‌توان به راحتی حدس زد که این شرکت بسیار به ساخت چنین خودرویی افتخار می‌کند. این خودروی بزرگ و خشن در نمای جلو از همان طرح tiger nose یا پوزه ببر که مشخصه طراحی محصولات کیا در سال‌های اخیر بوده، بهره می‌برد. در چراغ‌های جلو نیز از ترکیب چهارتایی چراغ‌های LED استفاده شده که این ترکیب نیز قبلاً در محصولات اخیر کیا مشاهده شده است.

کانسپت جدید کیا در نمایشگاه خودروی سئول

در نمای عقب غیر از چراغ ترمز بزرگی که در بالاترین بخش نصب شده، چراغ‌های LED خودرو جلب توجه می‌کنند که به رسم طراحی مورد استفاده در بسیاری از خودروهای جدید که اخیراً معرفی شده‌اند، توسط نواری به یکدیگر متصل هستند. البته فرم کلی چراغ عقب و همچنین گلگیرهای خودرو کاملاً یادآور نسل فعلی موهاوی است. خروجی‌های چهارگانه اگزوز از حضور پیشرانه‌ای قدرتمند در زیر کاپوت خبر می‌دهند هرچند که فعلاً کیا در مورد بخش فنی این خودرو هیچگونه اطلاعاتی منتشر نکرده است.

یکی از جالب‌ترین نکاتی که درباره این خودرو قابل بیان است را می‌توان مربوط به لوگوی نصب شده روی آن دانست چراکه نشان «موهاوی» بدون حضور اسمی از شرکت سازنده یعنی کیا روی این خودرو نصب شده است. در حقیقت اگر به سایت کیا در کره جنوبی یا حتی چین سر بزنید نیز در مورد نسل فعلی کیا موهاوی با همین مورد روبه‌رو می‌شوید چرا که در تمام تصاویر نام موهاوی بدون حضور اسمی از کیا روی خودرو به چشم می‌خورد.

کانسپت مسترپیس کیاُ پیش نمایشی از مدل موهاوی

برای پوشش شیشه‌های جانبی کانسپت Masterpiece از شیشه‌های بسیار تیره استفاده شده و از فضای کابین نیز هیچگونه تصویری منتشر نشده است.

شرکت کیا هنوز برای معرفی نسل جدید کیا موهاوی تاریخ مشخصی اعلام نکرده اما با توجه به اینکه کانسپت به نمایش درآمده ظاهری شبیه به خودروهای تولید انبوه دارد، می‌توان انتظار داشت که به زودی شاهد معرفی رسمی نسخه نهایی این خودرو باشیم.

کانسپت Signature؛ پیش‌نمایشی از کراس اور جدید کیا

ممکن است ظاهر کانسپت جدید شرکت کیا یعنی Signature برای بسیاری از علاقمندان آشنا به نظر برسد که البته مساله عجیبی هم نیست چراکه این کراس اور جمع‌وجور در حقیقت نسخه تغییریافته از کانسپت SP است که حدود یک سال پیش در جریان نمایشگاه خودرو 2018 هند به نمایش درآمده بود.

کانسپت کیا سیگنچر

این خودرو که در جریان نمایشگاه خودرو سئول 2019 به نمایش درآمده، خط و ربط طراحی محصولات آینده شرکت کیا را نیز به معرض نمایش می‌گذارد. می‌توان گفت که فرم کلی طراحی این خودرو مدرن و زیبا از کار درآمده هرچند خروجی‌های اگزوز مصنوعی را نمی‌توان موردپسند همه علاقمندان دانست که البته متاسفانه این مورد امروزه در طراحی بسیاری از خودروهای جدید (حتی نمونه‌های اسپرت) دیده می‌شود.

شرکت کیا نیز به وضوح اعلام کرده که نمونه تولید انبوه از کانسپت Signature اواخر سال جاری میلادی به عنوان یک کراس اور رده کامپکت به بازار جهانی وارد خواهد شد. پیش از این اخباری مبنی بر عرضه کراس اوری جمع‌وجور از سوی کیا در بازار آمریکای شمالی منتشر شده و براساس گمانه‌زنی‌ها نام مدل مورداشاره، Tusker است. اکنون نمی‌توان با اطمینان ادعا کرد که کانسپت Signature همان خودرویی است که قرار بوده در بازار آمریکا با نام Tusker عرضه شود اما احتمال صحت این موضوع را نیز نمی‌توان رد کرد. در صورت صحیح بودن این گمانه‌زنی‌ها، می‌توان انتظار داشت که این خودرو را ماه آینده و در نمایشگاه خودروی نیویورک 2019 ملاقات کنیم. اتفاقاً چندی پیش هیوندای اعلام کرد که قصد دارد در نیویورک از کراس اوری کوچک‌ رونمایی کند.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
hamid_ansari 1398/1/29
اگر لوگوی کیا را نداشته باشد همه فکر میکنند یک آشغال چینی پرزرق وبرق وبی کیفیت می باشد.آرم شخصیت هرمحصول وصنعتی است.
پاسخ
0
0
0