• کانسپت کيا EV5
  • کانسپت کيا EV5
  • کانسپت کيا EV5
  • کانسپت کيا EV5
  • کانسپت کيا EV5
  • کانسپت کيا EV5
  • کانسپت کيا EV5
  • کانسپت کيا EV5

ژنو 2023: پیش‌نمایشی از یک کراس‌اوری برقی دیگر

معرفی کانسپت کیا EV5

16 مهر 1401 11:36

رونمایی کانسپت EV5 در نمایشگاه ژنو 2023

شرکت کیا پس از معرفی مدل‌های EV6 و EV9، سومین محصول تمام برقی خود را با نام EV5 معرفی کرد؛ خودرویی که ابتدا در نمایشگاه چنگدو رونمایی شد و سپس در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 نیز در معرض دید جهانیان قرار گرفت. 

این کراس‌اور ابعاد کوچک‌تری نسبت به مدل EV9 دارد، اما طراحی آن‌ها را می‌توان مشابه یکدیگر دانست. این خودرو تمام الکتریکی، دوست‌دار محیط زیست است و علاوه بر این که آلایندگی صفر دارد، برای ساخت قسمت‌هایی از داشبورد و کابین آن از بطری‌های بازیافتی استفاده شده است. چرم طبیعی حیوانی نیز روی صندلی‌های آن دیده نمی‌شود. صندلی‌هایی با قابلیت چرخش، فرمان هشت ضلعی، سانروف با قابلیت پنل خورشیدی و ... از ویژگی‌های این کراس‌اور محسوب می‌شود.

پیش‌نمایشی از سومین کراس‌اور برقی کیا

به فاصله کمی از معرفی اولیه کیا EV9، خودروساز کره­‌ای از یک کراس‌­اور کوچک‌تر به نام EV5 رونمایی کرده است.

این کراس‌­اور برقی که در جریان یک رویداد ویژه در چین معرفی شده، از نظر ظاهری به مدل EV9 شباهت دارد. این شباهت را می‌توان در دماغه، فرم عمودی چراغ‌های جلو، خطوط مستقیم و افقی در نمای جانبی و همچنین چراغ‌های پرانتزی عقب که به یکدیگر متصل شده، تشخیص داد.

شرکت کیا از رنگ بدنه EV5 با نام سبز Iceberg مات یاد کرده است، هرچند چیزی که در تصاویر می­‌بینیم، ترکیبی از نقره‌­ای و آبی به نظر می­‌رسد. رینگ‌های 21 اینچی با طراحی نامتقارن، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو به‌شمار می­‌آید.

کانسپت کیا EV5

فضای کابین کیا EV5 تحت تاثیر مجموعه‌­ای از سطوح با طراحی نرم و بدون زاویه قرار گرفته است. یک نمایشگر بزرگ که تقریباً نیمی از داشبورد را فراگرفته، فرمان هشت ضلعی و تعدادی دکمه را می­‌توان در این بخش مشاهده کرد.

در فضای داخلی کیا EV5 از کنسول میانی در فاصله بین صندلی‌های جلو خبری نیست و فقط یک محفظه برای قرار دادن لوازم در این بخش پیش­‌بینی شده است.

کانسپت کیا EV5

همچون EV9، در کیا EV5 هم امکان چرخش صندلی‌ها فراهم شده است، به نحوی که می­‌توان با قرار دادن یک میز، از فضای محیط اطراف استفاده کرد. یک سانروف پانوراما روی سقف تعبیه شده است، که علاوه بر تامین نور، به عنوان پنل خورشیدی هم عمل می‌­کند، هرچند که در حال حاضر از مشخصات آن اطلاعی نداریم.

در ساخت قطعات داخل کابین کیا EV5 از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شده، از جمله صندلی‌ها، پوشش داخلی درها، داشبورد و بخش بالایی پشت آمپر که با استفاده از پلاستیک حاصل از بطری‌های پلاستیکی ساخته شده است.

کانسپت کیا EV5

فروش کیا EV5 در چین از اواخر امسال آغاز خواهد شد. برای آگاهی از احتمال عرضه این خودرو در سایر کشورها، فعلاً باید منتظر بمانیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران