S کلاس شاسی ‌بلندها

مرسدس بنز GLS معرفی شد

30 فروردین 1398 12:00

ستاره نقره‌فام اشتوتگارت می‌خواهد در نمایشگاه نیویورک امسال چشم رقیب را از کاسه دربیاورد. مرسدس ‌بنز GLS به‌عنوان شاسی ‌بلند فوق لوکس اشتوتگارتی‌ها با قدرت هرچه تمام‌تر به سمت هماورد باواریایی‌اش یعنی ب ‌ام ‌و X7 می‌رود.

تمام تلاش مرسدس ‌بنز با GLS جدید خود تنها در راستای رقابت با غول تنومند ب‌ ام‌ و یعنی X7 بوده است.چندی پیش شاهد انتشار تصاویر جاسوسی از GLS بودیم. خودرویی که حالا بعد از معرفی رسمی از سوی مرسدس، به خوبی نشان می‌دهد که از نظر ظاهر چیزی بزرگ‌تر از دیگر شاسی ‌بلند شرکت یعنی GLE از آب درآمده است.

حقیقت آن است که رونمایی از ب ‌ام ‌و X7‌ برای حریف قدیمی اصلاً خوشایند نبوده است. مرسدس بنز کمتر از یک سال خود را جمع‌وجور کرد و بزرگ‌ترین و به گفته خودش‌ لوکس‌ترین شاسی‌بلند تاریخ شرکت را تدارک دید. اگرچه تا پیش از این اغلب تصور می‌شد که مدل قبلی GLS پرچم‌دار شاسی ‌بلندهای شرکت است ولی اکنون این خودرو با 77 میلی‌متر افزایش طول و 22 میلی‌متر افزایش عرض رکورد را در اختیار خود دارد. هم‌چنین گفته می‌شود فاصله محوری این خودرو 60 میلی‌متر از GLS قبلی بیشتر شده است. این یعنی افزایش فضای داخلی و البته تنومندتر شدن بدنه.

فضای بار شاسی بلند هفت نفره مرسدس بنز GLS

مانند تمام شاسی بلندهای 7 نفره‌ مدرن دنیا، ردیف سوم این شاسی‌بلند نیز قابلیت خوابیدن و تا شدن دارد. اما ویژگی حیرت‌انگیز این خودرو آن است که ردیف دوم نیز قابلیت خوابیدن دارد. این ویژگی کمک قابل توجهی به افزایش فضای داخلی برای قرار دادن وسایل بزرگ می‌کند. باورکردنی نیست که اکنون فضای قسمت بار آن تا 2400 لیتر قابل افزایش است.

در مرسدس بنز GLS از سیستم اطلاعات و سرگرمی انحصاری مرسدس یعنی MBUX‌ استفاده شده که ترکیبی است از یک نمایشگر اصلی 12.3 اینچی لمسی و 2 نمایشگر اطلاع‌رسانی 11.6 اینچی.

کابین لوکس مرسدس بنز GLS

در نیویورک امسال شاهد رونمایی از مدل GLS 580 4Matic خواهیم بود. خودرویی که درون سینه آن یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل با فناوری تقویت برقی موسوم به EQ تعبیه شده است. خروجی این پکیج مدرن 482 اسب‌بخار با 700 نیوتن‌متر گشتاور است. به طرز شگفت‌آوری 250 نیوتن‌متر گشتاور و 21 اسب‌بخار قدرت از این خروجی توسط تقویت‌کننده برقی تامین می‌شود.

در سبد جدید این خودرو نمونه 3 لیتری شش سیلندر خطی دیزلی به اسم GLS450 4Matic‌ برای علاقه‌مندان به خودروهای گازوئیل‌سوز نیز تدارک دیده شده است. خودرویی با 362 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور. گفته می‌شود برای بازار اروپا و البته روسیه یک نسخه سبک‌تر دیزلی موسوم به GLS 350d 4Matic نیز در نظر گرفته شده که می‌تواند 282 اسب‌بخار قدرت از پیشرانه 2.9 لیتری خود بیرون بکشد.

مرسدس بنز هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و نحوه فروش این خودرو منتشر نکرده است.

دیدگاه کاربران