پرچمدار شاسی‌بلندهای مرسدس‌بنز

معرفی مرسدس-میباخ GLS 600

3 آذر 1398 10:30

از مدت‌ها پیش منتظرعرضه یک شاسی‌بلند لوکس با برند میباخ از سوی مرسدس‌بنز بودیم که بالاخره این وعده با معرفی مرسدس-میباخ GLS 600 برآورده شد. هرچند که انتظار می‌رفت این خودرو در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شود، اما در نهایت شاهد رونمایی از آن در نمایشگاه خودرو گوانگژو در چین بودیم.

قرار است مرسدس-میباخ GLS 600 4MATIC از نیمه دوم سال 2020 در نمایندگی‌های فروش حضور پیدا کند. هنوز درباره قیمت این خودرو اظهارنظر دقیقی نشده اما انتظار می‌رود از 200 هزار دلار بیشتر باشد.این خودرو که به عنوان اولین شاسی‌بلند مزین به برند میباخ لقب گرفته، نیروی خود را از پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو دریافت می‌کند که 550 اسب‌بخار قدرت دارد و در بازه دورشمار 2500 تا 5000 دوربر دقیقه، 730 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این پیشرانه به صورت انحصاری برای نصب در شاسی‌بلند میباخ مورد بهسازی قرار گرفته و به سیستم EQ بوست 48 ولتی مجهز شده که در هنگام نیاز، 22 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور اضافی تولید می‌کند.

به لطف نیروی پیشرانه، این شاسی‌بلند 2780 کیلوگرمی می‌تواند ظرف تنها 4.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است. مصرف سوخت مرسدس-میباخ GLS 600 به صورت ترکیبی برابر با 11.7 لیتر در صد کیلومتر بوده و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز 266 گرم بر هر کیلومتر خواهد بود.

مرسدس-میباخ GLS 600

نمای ظاهری مرسدس-میباخ GLS 600 چندان با همتای مرسدس‌بنز نشان خود تفاوت نداشته و تنها به لطف جلوپنجره متفاوت، استفاده بیشتر از قطعات کرومی در نواحی مختلف بدنه، خروجی‌های اگزوز و از همه مهم‌تر نشان میباخ از برادر خود متمایز شده است. رینگ‌های این خودرو به صورت استاندارد 22 اینچی بوده اما می‌توان نمونه‌های 23 اینچی را نیز سفارش داد.

اما مهمترین نقطه تمایز این خودرو را می‌توان امکان سفارش بدنه آن با رنگ‌آمیزی دوتایی دانست که تا هشت ترکیب متفاوت را شامل می‌شود.

در این شاسی‌بلند لوکس تنها دو ردیف صندلی نصب شده و صندلی‌های عقب نیز از یکدیگر مجزا هستند تا سرنشینان فضایی انحصاری و سرشار از آرامش را تجربه نمایند.

فهرست امکانات انبوه این خودرو شامل سیستم تعلیق ایرماتیک، پوشش چرم ناپا، سقف پانورامیک، صندلی‌های مجهز به گرم‌کن و ماساژور، آفتابگیرهای برقی عقب، صندلی‌های عقب مجهز به تهویه و بسیاری موارد دیگر خواهد شد.

کابین مرسدس-میباخ GLS 600

در فضای میان صندلی‌های عقب یک تبلت نصب شده که سرنشینان این بخش می‌توانند از طریق آن کنترل امکانات مختلف را به دست بگیرند. امکان سفارش میز جمع‌شونده و حتی یک یخچال نیز در این بخش وجود دارد.

قرار است مرسدس-میباخ GLS 600 4MATIC از نیمه دوم سال 2020 در نمایندگی‌های فروش حضور پیدا کند. هنوز درباره قیمت این خودرو اظهارنظر دقیقی نشده اما انتظار می‌رود از 200 هزار دلار بیشتر باشد. این خودرو که در ایالات متحده تولید شده و می‌خواهد به نبرد با بنتلی بنتایگا و استون‌مارتین DBX بپردازد، در چین، اروپا و خاورمیانه نیز عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران
Kebria 1398/9/3
واقعا تلاش میکنن برا ساختن اینا
پاسخ
0
0
0