نسخه های متفاوت تویوتا برای هموطنانش

خط و نشان دوقلوهای راوفور

25 فروردین 1398 10:15

تویوتا خیلی آرام و بی‌ سروصدا از دو نسخه چشم‌نواز شاسی‌بلند راوفور خود رونمایی کرد. مدل‌هایی به اسم TRD و Modellista که گفته می‌شوند تنها برای بازار ژاپن تدارک دیده شده‌اند. این ادای احترامی است به وطن اصلی این خودروساز که می‌توان از آن به ‌عنوان حسن ختام مدل‌های 2019 تویوتا Rav4 یاد کرد.

تجهیزات نصب شده روی این خودروها اشاره واضحی به قابلیت‌های آفرود آن‌ها دارد. تویوتا راوفور تی.‌آر.دی و مدلیستا با انبوهی از تغییرات ظاهری معرفی شده‌اند. تجهیزات نصب شده روی این خودروها اشاره واضحی به قابلیت‌های آفرود آن‌ها دارد. اضافه شدن رکاب‌های برجسته، قطعات بهینه‌سازی شده و البته باربند سقف چنان با استقبال روبه‌رو شده است که در همان نگاه اول گفته می‌شد کاش تویوتا از ابتدا این تغییرات را روی نسخه استاندارد اجرا می‌کرد.

با تی.آر.دی شروع می‌کنیم. خودرویی که شرکت آن را در دو تیپ غول صحرا و غول خیابان معرفی کرده است. این نسخه‌ها درواقع ویرایش آفرود راوفور هستند. گلگیرهای برجسته در کنار سپرهای کوتاه، توانایی‌های خارج جاده‌ای این محصول را افزایش خواهد داد.

تویوتا برای این مدل از دو جفت رینگ و تایر حرفه‌ای 20 اینچی مخصوص TRD استفاده کرده تا علاوه‌بر افزایش زیبایی، قابلیت چرخش در گل و لای را نیز داشته باشند. لازم به ذکر است که نمونه استاندارد این خودرو با رینگ و تایر 17 اینچی عرضه می‌شد. البته طبیعی است که میدان مانور تیپ غول صحرا به لطف استفاده از رکاب‌های بالاتر و ارتفاع بیشتر، افزایش چشم‌گیری داشته است. چراکه نسخه غول خیابان تنها 12 سانتی‌متر از سطح زمین ارتفاع دارد.

نسخه های خاص تویوتا راوفور

بعد از ویرایش تی.آر.دی که نمونه‌های مشابه آن را روی دیگر محصولات تویوتا دیده بودیم، نوبت به مدلیستا می‌رسد که این خودرو نیز در دو تیپ آنرود و آفرود موسوم به Jaos طراحی شده است. باید اعتراف کرد که این نسخه از راو4 به مراتب چهره جذاب‌تر و پرنفوذتری دارد. درواقع شرکت روی تمام جزئیات بیرونی آن وقت گذاشته است. کلیه قسمت‌های جلوپنجره، سپرها، مه‌شکن، چراغ‌ها، گلگیرها و رکاب‌های این خودرو دستخوش تغییر شده است. هم‌چنین اضافه شدن رینگ‌های 19 اینچی ظاهر پرابهت آن را حفظ کرده است. با این حال در تیپ آفرود این خودرو است که می‌توان رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای Toyo را مشاهده کرد.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران