راهکاری جدید برای کنترل و بهره‌وری بیشتر

نرم‌افزار جدید کیا هیوندای برای خودروهای برقی

9 اردیبهشت 1398 14:53

هیوندای و کیا در حال کار بر روی نرم‌افزار تازه‌ای هستند که برای نصب روی تلفن‌های هوشمند طراحی شده و به رانندگان اجازه خواهد داد میزان شتاب، قدرت و بهره‌وری خودروی برقی خود را تنظیم کنند.

به واسطه این نرم‌افزار جدید رانندگان قادر خواهند بود با تغییر تنظیمات، میزان قدرت خروجی پیشرانه را تغییر دهند.این فناوری جدید به رانندگان خودروهای برقی ساخت کیا و هیوندای اجازه می‌دهد پارامترهای حداکثر سرعت، قدرت خروجی پیشرانه و پاسخگویی آن، توان مصرف شده توسط سیستم تهویه و میزان انرژی بازیافت شده از نیروی ترمز را تنها از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند خود تنظیم کنند. همچنین امکان ساخت چند تنظیم جداگانه برای یک خودرو وجود دارد تا در صورت استفاده چند راننده از آن، هرکدام عملکرد موردنظر خود را از یک خودروی واحد دریافت کنند.

گفته شده که این اپلیکیشن می‌تواند قابلیت‌های موردنظر راننده را از طریق دانلود تنظیمات قبلی از تلفن هوشمند او، به خودروی برقی بعدی تحت تملک ایشان انتقال دهد. حتی امکان به اشتراک‌گذاری تنظیمات میان رانندگان نیز فراهم خواهد بود تا بتوانند از تجربیات کاربری یکدیگر بهره‌مند شوند. البته تنظیمات وضع شده توسط شرکت هیوندای کیا نیز که برای رانندگی در شرایط متنوع همچون خیابان‌های شهری، مسیرهای کوهستانی و یا راه‌های روستایی طراحی شده‌اند نیز در این برنامه بارگزاری خواهد شد.

قابلیت جالب دیگر برنامه موردنظر آن است که قابلیت جمع‌آوری داده‌های به دست آمده از تلفن‌های هوشمند کاربران این برنامه را دارد تا بتواند بالاترین میزان بهره‌وری را در حالت‌های مختلف رانندگی، محاسبه نماید.

نرم افزار جدید کیا هیوندای برای کنترل خودروهای برقی

طبق اعلام هیوندای کیا این نرم‌افزار با فناوری بلاکچین رمزگذاری شده و امنیت آن در برابر حملات هکرها تامین خواهد شد تا کاربران با آسودگی خاطر اقدام به تنظیم و به اشتراک‌گذاری تنظیمات موردنظر خود کنند.

شرکت سازنده هدف از ساخت چنین برنامه‌ای را افزایش قابلیت‌های عملکردی خودروهایی چون کیا سول EV و هیوندای کونا برقی اعلام کرده است بدون آن‌که باعث تولید آلایندگی شود.

براساس گفته‌های JeongSoo Eo که از اعضای تیم تحقیقاتی گروه خودروسازی هیوندای موتور است، این شرکت درنظر دارد تا سال 2025 تعداد 44 مدل خودروی دوستدار محیط زیست عرضه کند که 23 مدل از آن‌ها برقی خواهند بود که با توجه به این مسئله، زمینه‌های زیادی برای ارائه فناوری‌ها و خدمات جدید به چنین خودروهایی وجود دارد که باعث بهبود و شخصی‌سازی هرچه بیشتر تجربه کاربران از خودروهای برقی خواهد شد.

دیدگاه کاربران