دوج چلنجر دیمون با حداکثر سرعتی معادل با 340 کیلومتر برساعت که با حداکثر سرعت مکلارن سِنا برابری میکند، بدون شک یکی از وحشیترین خودروهای پرفورمنس تاریخ محسوب میشود. اما اگر بتوان پیشرانه حجیم دیمن که مجهز به سوپرشارژر است را از جلو به عقب آن انتقال داد، قطعاً این خودروی آمریکایی وحشیتر و خشنتر هم خواهد شد.
”حتی تصور تحقق یافتن این رندرها هم بسیار هیجانانگیز است: یک دوج موتور عقب با 840 اسببخار قدرت!“در حقیقت ایده یک چلنجر دیمن موتور عقب ممکن است دیوانگی محض به نظر برسد و واقعاً هم همینطور است! اما باید بدانید در دهههای 60 و 70 میلادی، شرکتی به نام «هِرست پرفورمنس» چندین دستگاه از پلیموت باراکودا که پیشرانه آنها در عقب نصب شده بود را تولید کرده است. این نمونه موتور عقب از باراکودا که مخصوص مسابقات درگ ساخته شده بود، به یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل به نام «هِمی» مجهز بود که توسط کرایسلر ساخته شده و 7.0 لیتر حجم داشت. اما نکته جالب درباره این نسخه خاص از باراکودا که پیشرانه آن روی محور عقب نصب شده بود، این است که این پیشرانه حجیم زیر شیشه قرار گرفته و به راحتی قابل مشاهده بود.
حال Abimelec Design به منظور ایجاد نمونهای مدرن از این نسخه ویژه از باراکودا، رندرهایی از دوج دیمن موتور عقب را طراحی کرده که در تصاویر قابل مشاهده هستند.
طراح این رندرها، کار خود را با یک چلنجر دیمن آغاز و تغییراتی اساسی در قسمت عقب آن ایجاد کرده تا بتوان یک شیشه بزرگ در این بخش نصب کرد. زیر این پنل شیشهای، پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکل مجهز به سوپرشارژر جا خشک کرده که اصولاً محل قرارگیری آن زیر کاپوت کشیده این خودروی آمریکایی است. همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید، طرح نهایی بسیار جذاب از آب درآمده است.
حتی تصور تحقق یافتن این رندرها هم بسیار هیجانانگیز است: یک دوج موتور عقب با 840 اسببخار قدرت! قطعاً قرار گرفتن پشت فرمان چنین خودرویی و رانندگی با آن، تجربهای خاص و متفاوت خواهد بود.
اما متاسفانه این رندرها فقط در حد یک رویا برای علاقهمندان به خودروهای آمریکایی باقی خواهند ماند، چرا که احتمال تولید چنین مدلی در واقعیت بسیار کم است.
مترجم : بهنام اصغریان
منبع : carscoops.com