یک اثر هنری برای اسکی‌بازان

مینی بازسازی شده توسط David Brown

17 اردیبهشت 1398 11:00

هر از گاهی یک نمونه از مدلهای بازسازی و یا دوباره ساخته شده از خودروی محبوب مینی، به صدر خبرها می‌آید و با ظاهر زیبا و البته قیمت‌های عجیب سرها را به سوی خود می‌چرخاند. این بار اما قصد داریم بیشتر به جزئیات زیبای نمونه‌ای خاص از این خودرو بپردازیم.

هدف اصلی از ساخت این نمونه، پیشنهاد خودرویی خاص به عاشقان اسکی بوده تا از خودرویی زیبا و منحصربه‌فرد برای رفتن به محل ورزش موردعلاقه خود استفاده کنند.شرکت David Brown که در امر بازسازی خودروها تخصص دارد نمونه‌ای از مینی بازسازی شده را در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 به معرض نمایش در آورد: خودرویی با رنگ‌آمیزی دوگانه بدنه با سفید و خاکستری و البته خط‌کشی طرح کوهستان روی درها. آینه‌های جانبی با روکش پولیش‌خورده استیل ضدزنگ و میله‌های سقفی با ظاهری خاص که چراغ‌های LED روی آن نصب شده را نیز می‌توان از دیگر موارد ظاهری قابل توجه این خودرو دانست. هدف اصلی از ساخت این نمونه، پیشنهاد خودرویی خاص به عاشقان اسکی بوده تا از خودرویی زیبا و منحصربه‌فرد برای رفتن به محل ورزش موردعلاقه خود استفاده کنند.

در کابین شاهد استفاده از رنگ‌های سفید و خاکستری هستیم درحالی‌که برخی جزئیات همچون کمربندهای ایمنی با رنگ نارنجی و کفپوش‌های تولید شده از پوست گوسفند نصب شده‌اند تا به فضای داخلی این مینی زمستانی، حال و هوای خاصی هدیه دهند.

کابین مینی کلاسیک بازسازی شده توسط دیوید براون

انبوه قطعات کرومی نصب شده روی بدنه این مینی سفید رنگ به همراه چراغ‌های LED، درخشندگی خاصی به ظاهر آن بخشیده درحالی‌که رینگ‌های آلیاژی مشکی با لبه‌های کرومی تضاد زیبایی با دیگر قطعات دارند.

طبق اعلام مسئولان شرکت سازنده، برای آماده‌سازی هر کدام از مینی‌های بازسازی شده توسط شرکت David Brown به 1400 ساعت زمان نیاز است. بد نیست بدانید تنها قطعات مشترک با نمونه اصلی پیشرانه و جعبه‌دنده خواهند بود و دیگر قطعات کاملاً از نو طراحی و ساخته خواهند شد.

مینی کلاسیک بازسازی شده توسط DAVID BROWN

البته پیشرانه خودرو بدون تغییر باقی نمانده و مورد بهسازی قرار گرفته به گونه‌ای که اکنون 94 اسب‌بخار قدرت و 117 نیوتن‌متر گشتاور از این پیشرانه چهارسیلندر با حجم 1330 سی‌سی در دورشمار 6100 دور در دقیقه تولید می‌شود. قدرت پیشرانه مینی به واسطه جعبه‌دنده چهار سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

شاید پرداخت صدهزار دلار برای خرید چنین خودرویی چندان به صرفه و یا حتی منطقی به نظر نرسد اما نمی‌توان جذابیت ظاهری و فضای دوست‌داشتنی کابین این خودرو را انکار کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران