راحت‌ترین و جادارترین مدل مک لارن

مک لارن GT، سوپراسپرتی با 620 اسب بخار قدرت

26 اردیبهشت 1398 10:55

شرکت مک لارن به علاقمندان این برند وعده داده که با عرضه مدل جدید GT، معادلات در رده خودروهای گرندتورر برهم بخورد چراکه این مدل به واسطه سازه‌ای سبک وزن، پیشرانه جدید و قدرتمند هشت سیلندر توئین توربو و البته فضای داخلی بسیار جادار تبدیل به مجموعه‌ای از ویژگی‌ها شده که پیش از این به صورت یکجا در محصولی از مک لارن دیده نشده بود. بنابر ادعای شرکت سازنده، مک لارن GT قرار است عملکرد یک خودروی سوپراسپرت واقعی را به نمایش بگذارد.

قرار است مدل GT در عین ارائه عملکرد فنی اسپرت، سطح بالایی از راحتی را نیز به سرنشینان عرضه کند تا قادر باشند از این خودرو در سفرهای طولانی نیز استفاده کنند.مک لارن GT در حقیقت بخشی از برنامه جدید این شرکت بریتانیایی برای ساخت 4 مدل جدید تا سال 2025 است که سال پیش اعلام شد. قرار است مدل GT در عین ارائه عملکرد فنی اسپرت، سطح بالایی از راحتی را نیز به سرنشینان عرضه کند تا قادر باشند از این خودرو در سفرهای طولانی نیز استفاده کنند.

سازه مدل GT از فیبرکربن مونوسل ساخته شده که در سطح بالایی از استحکام و مقاومت قرار دارد و البته باعث شده وزن کلی خودرو تنها 1530 کیلوگرم باشد.

در بخش عقب فضایی برابر با 420 لیتر وجود دارد. شرکت مک لارن علت دستیابی به چنین فضای بزرگی را نصب پیشرانه و سامانه اگزوز در پایین‌ترین حالت ممکن، اعلام کرده است.

فضای بار 420 لیتری مک لارن GT

یک فضای 150 لیتری نیز در بخش جلوی خودرو تعبیه شده که در مجموع فضای بار این خودرو را به 570 لیتر می‌رساند، رقمی که تاکنون در محصولی از مک لارن سابقه نداشته است. برای مقایسه بد نیست بدانید که فضای بار مک لارن 570 GT برابر با 370 لیتر است.

با ورود به فضای کابین، طراحی این بخش را بسیار لوکس می‌یابید. شرکت مک لارن می‌گوید که صندلی‌های راحت و مجهز به گرمکن این خودرو که به صورت برقی تنظیم می‌شوند، برای استفاده در سفرهای طولانی مدت طراحی شده‌اند که این امر به واسطه حمایت بهتر صندلی‌ها از بدن و شانه سرنشینان حاصل شده است.

کابین زیبا و جادار مک لارن GT

از دیگر تجهیزات داخلی می‌توان به سامانه اطلاعات و سرگرمی مک لارن، نورپردازی داخلی و سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک اشاره کرد که این مورد اخیر سفارشی بوده و به جای پنل فیبرکربن استاندارد این مدل نصب می‌شود. سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت Bowers & Wilkins با 12 بلندگو به همراه ساب‌ووفرهای فیبرکربنی نیز از دیگر امکانات نصب شده روی این خودرو است.

مدل GT قدرت موردنیاز خود را از پیشرانه جدید 4 لیتری توئین توربو هشت سیلندر تامین می‌کند که 620 اسب‌بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور (بین دورشمار 5500 الی 6500 دوربردقیقه) تولید می‌کند.

پیشرانه این خودرو نیروی خود را به کمک جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها ارسال کرده و مک لارن GT را قادر می‌سازد ظرف تنها 3.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

مک لارن GT سوپراسپرت بریتانیایی با فضایی جادار و راحت

نکته مهم درباره عملکرد پیشرانه مک لارن GT این است که 95درصد از گشتاور تولید شده توسط آن بین دورشمار 3 هزار تا 7250 دور در دقیقه تولید شده و راننده را قادر می‌سازد در هر سرعتی از نیروی خودروی خود لذت ببرد.

سیستم تعلیق مدل GT نسخه بهبود یافته از تعلیق 720S است که می‌تواند به واسطه دریافت سیگنال از حسگرها، شرایط جاده را تشخیص دهد. غیر از این، سه حالت مختلف رانندگی با این خودرو قابل انتخاب است که شامل حالت‌های کامفورت، اسپرت و مسابقه‌ای خواهد بود.

قیمت پایه مک لارن GT از 210 هزار دلار آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به مشتریان تحویل داده شود.

دیدگاه کاربران