• نسخه ويژه مک‌ لارن GT

با رنگ‌های برگرفته از مدل‌های F1 و P1

معرفی نسخه‌ای ویژه از مک‌لارن GT

5 مهر 1402 17:05

بخش خودروهای ویژه مک‌لارن یعنی MSO، چهار نسخه‌ ویژه از مدل GT را به طور انحصاری برای مشتریان بریتانیایی ارائه کرده است.

این چهار نسخه ویژه از مک‌لارن GT که هریک در تیراژ 2 دستگاه تولید خواهد شد، از رنگ‌آمیزی خاص در بدنه و کابین بهره­‌مند می­‌شوند. بنابراین مجموع تیراژ تولیدی این نسخه ویژه به هشت دستگاه محدود می­‌شود. این چهار رنگ اختصاصی که برای تزئین بدنه این مدل‌ها در نظر گرفته شده است، به گذشته مک‌لارن اشاره دارد.

نسخه ویژه مک‌ لارن GT

رنگ آبی Cerulean ابتدا برای P1 ارائه شد، درحالی‌که سبز XP بر بدنه نسخه پروتوتایپ جاده‌ای F1 قرار گرفت. رنگ Sarigan Quartz در اسپیدتیل XP2 دیده شد و زرد Cyber هم رنگ جدیدی است، که بر پایه یکی از رنگ‌های موجود مک‌لارن یعنی زرد آتش‌فشانی Volcano شکل گرفته است. برای آفرینش تاثیر سفید-نقره‌­ای در رنگ این خودروها، از روکش صدفی برای رنگ آن‌ها استفاده می­‌شود.

پکیج مشکی MSO هم برخی قطعات شامل روکش آینه‌های جانبی، حاشیه پنجره‌ها، خروجی‌های اگزوز، سقف و رینگ‌ها را با مشکی براق تزئین می­‌کند. در کابین هم با دوخت الماسی با رنگ مشابه بدنه مواجه هستیم. نشان MSO روی پشت‌سری‌ها و پرچم بریتانیا روی زیر آرنجی و روکش سوییچ خودرو دیده می­‌شود.

نسخه ویژه مک‌ لارن GT

مک­‌لارن GT نخستین بار در سال 2019 و به ‌عنوان یک گرندتورر با 420 و 150 لیتر فضای بار در عقب و جلو، معرفی شد. این خودرو به پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است، که 620 اسب‌بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه انتقال می‌دهد. مک‌لارن GT می‌­تواند ظرف 3.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. سیستم تعلیق تطبیق­‌پذیر این خودرو به حسگرهایی مجهز شده است، که با اسکن مسیر، سواری راحتی را فراهم می­‌کند.

در نمایشگاه کنکورس د الگانس 2019 هم نمونه ویژه­ای از مک‌لارن GT به نمایش درآمد که با رنگ سفارشی نقره‌­ای Defined Flux تزئین شده بود. برخی قطعات بدنه این خودرو به رنگ مشکی درآمده بود، درحالی‌که فضای کابین با ترکیبی از چرم به رنگ‌های سفید Flux و خاکستری گرافیت Satin روکش شده بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران