با چهره‌ای به‌روز شده و پیشرانه هیبرید

آئودی A4 مدل 2020 معرفی شد

26 اردیبهشت 1398 18:35

سال گذشته شرکت آئودی چهره محصولات خانواده A4 را کمی دستخوش تغییر کرد اما با نزدیک شدن به سال 2020 این شرکت تصمیم گرفته چهره A4 را بیشتر از قبل تازه کند. پیش از این تصاویر مخفیانه‌ای از مدل A4 آوانت منتشر شده بود که در جاده‌های برفی و با بدنه‌ای پوشیده شده از روکش‌های استتاری، در حال آزمایش بود. اکنون آئودی تصمیم گرفته تا سال 2020 از تمام محصولات خانواده A4 پرده‌برداری کند. در اوایل ماه می سال جاری بود که مدل S4 TDI با پیشرانه دیزل معرفی شد.

تغییر مهمی که درباره بخش فنی نسل جدید A4 رخ داده، اضافه شدن نیروی برقی به پیشرانه آن است.اولین تغییر در A4 جدید را باید در طراحی چراغ‌های جلو جستجو کرد که این خودرو را از نسل قبل متمایز کرده است. سپس جلوپنجره جلب توجه می‌کند که عریض‌تر از قبل شده و خودرو را پهن‌تر نشان می‌دهد. غیر از این‌ها، در گوشه نمای جلو یک قطعه نصب شده که بازهم حسی از عریض بودن بدنه A4 را به بیننده منتقل می‌کند. چراغ‌های عقب هرچند بازطراحی شده‌اند اما هنوز شباهت زیادی به نسل فعلی A4 دارند و تغییرات نمای عقب را باید محدود به طراحی جدید شبرنگ‌ها و خروجی‌های اگزوز دانست.

خانواده A4 به غیر از مدل سدان شامل مدل‌های S4، آوانت و Allroad می‌شود که این خودروی آخری در طراحی خارجی کمی متفاوت بوده و نزدیک به 4 سانتی‌متر ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد. مدل‌های مختلف این خانواده را می‌توان در سه رده پایه، advanced و یا S لاین سفارش داد. یک طیف جدید از رنگ خاکستری نیز به رنگ‌های قابل انتخاب برای A4 جدید اضافه شده است. طراحی داخلی خودرو تغییر زیادی نکرده اما سامانه ارتباطی انحصاری آن یعنی MMI به‌روزرسانی شده و از طریق صفحه نمایش 10.1 اینچ قابل دسترسی است.

به روزرسانی خانواده آئودی A4 برای سال 2020

اما تغییر مهمی که درباره بخش فنی نسل جدید A4 رخ داده، اضافه شدن نیروی برقی به پیشرانه آن است. در بازار اروپا شش پیشرانه مجهز به توربوشارژر برای این خودرو قابل سفارش است که بین 148 تا 342 اسب‌بخار قدرت دارند و سه مورد از آن‌ها به سیستم 12 ولت هیبرید خفیف مجهز شده‌اند. در مورد S4 دیزل وضع کمی بهتر هم هست زیرا این مدل به پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ به همراه سیستم 48 ولت هیبرید خفیف تجهیز شده است.

آئودی S4 مدل 2020
آئودی S4

بنابراعلام شرکت آئودی، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت مدل S4 برابر 4.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر برساعت خواهد بود که البته به صورت الکترونیکی روی این رقم محدود شده است. البته همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، مدل دیزل تنها در بازار اروپا قابل خریداری خواهد بود.

از ماه جاری، دریافت سفارش برای A4 جدید در نمایندگی‌های این شرکت در اروپا آغاز می‌شود. مدل Allroad از تابستان و سایر مدل‌ها نیز از پاییز قابل سفارش خواهند بود. هنوز درباره قیمت این خودرو در بازار آمریکای شمالی مطلبی اعلام نشده اما قیمت پایه A4 در آلمان از 35,900 یورو آغاز می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران