با چهره و فناوری‌های جدید

معرفی آئودی A3 مدل 2021

3 اردیبهشت 1399 10:15

آئودی A3 در آخرین نسل خود از فرم هاچ‌بک به شکل سدان نیز درآمد تا مسیر خود را بیش از قبل از برادر ناتنی‌اش یعنی فولکس‌واگن گلف جدا سازد. برای سال 2021 این سدان آلمانی حاضر در بازار ایالات متحده همچنان به صورت سدان باقیمانده هرچند که از زبان طراحی زیباتری بهره گرفته، در بخش کابین بسیار متحول شده و البته به جدیدترین نسل فناوری اطلاعات سرگرمی مختص آئودی نیز مجهز شده است.

نسل جدید آئودی A3 سدان از چهره‌ای بروزشده و فناوری‌های تازه بهره‌مند شده که آن را به گزینه‌ای قابل اعتنا در مقابل رقبایی همچون مرسدس‌بنز A کلاس و ب‌ام‌و سری 2 گرن‌کوپه بدل می‌کند.همین چند هفته قبل بود که نسخه هاچ‌بک A3 که تنها در اروپا عرضه خواهد شد به صورت آنلاین رونمایی شد، خودرویی که از طراحی زاویه دارتری در بخش چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ شش ضلعی بهره‌مند شده است. طراحی کلی نمونه سدان نیز از مدل مذکور تبعیت نموده با این تفاوت که از ستون C به بعد شاهد نقاط تمایز بیشتری هستیم. طراحی چراغ‌های عقب در عین شباهت با نسل قبل، شباهتی نیز به کراس‌اور Q3 دارد.

به هرحال طراحی نسخه استاندارد این خودرو را می‌توان بسیار پرکشش دانست ضمن اینکه انتظار می‌رود در نسخه‌های S و RS هیجان بیشتری را نیز شاهد باشیم.

اما طراحی فضای داخلی نسل جدید آئودی A3 را باید بسیار متفاوت از مدل قبلی دانست. همچون سایر مدل‌های جدید این خودروساز آلمانی نمایشگر 10.1 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و مسیریاب MMI در میانه داشبورد نصب شده است. صفحه نشان دهنده‌های پشت آمپر به صورت استاندارد 10.3 اینچی بوده اما در صورت سفارش مشتری نمونه 12.3 اینچی به همراه صفحه نمایش هداپ دیسپلی نیز نصب خواهد شد.

کابین آئودی A3 مدل 2021

در بخش‌هایی از کابین بازطراحی شده آئودی A3 سدان، همچون خروجی‌های هوا و پنل درها با فرم شش ضلعی مواجه هستیم که حال و هوایی دلپذیر به این فضا بخشیده است. ظاهر قطعاتی همچون کنسول مرکزی، اهرم تعویض دنده و دکمه استارت نیز به نمونه نصب شده در نسل هشتم گلف شباهت دارد.

هنوز درباره مشخصات فنی آئودی A3 در بازار ایالات متحده اطلاع دقیقی در دسترس نیست اما می‌توان حدس زد که در مدل استاندارد شاهد نصب پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر به همراه جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک باشیم هرچند که مطمئنا شاهد عرضه نسخه‌های بسیار متنوع از این خودرو شامل مدل‌های S3 و RS3 نیز خواهیم بود.

آئودی A3 مدل 2021

نسل جدید آئودی A3 سدان از چهره‌ای بروزشده و فناوری‌های تازه بهره‌مند شده که آن را به گزینه‌ای قابل اعتنا در مقابل رقبایی همچون مرسدس‌بنز A کلاس و ب‌ام‌و سری 2 گرن‌کوپه بدل می‌کند.

صرفنظر از هرگونه تاخیری که در برنامه تولید این مدل رخ دهد، آئودی قصد دارد تحویل A3 سدان به مشتریان را از اواخر سال جاری میلادی آغاز نماید.

درباره رقم دقیق قیمت این خودرو نیز باید تا زمان شروع فروش آن منتظر بمانیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران