یک کراس‌اور برقی دیگر از آلمان

تصاویر جاسوسی از آئودی Q4 E-Tron اسپرت‌بک

21 مهر 1399 14:30

پس از انتشار تصاویری از نمونه آزمایشی آئودی Q4 E-Tron اسپرت‌بک در ماه سپتامبر سال جاری، اکنون تصاویر جدیدی از این مدل انتشار یافته است، البته به نظر می­‌رسد این بار با نمونه‌ای متفاوت روبرو هستیم.

آئودی Q4 E-Tron اسپرت‌بک قرار است به عنوان یک کراس‌اور برقی با یک موتور نصب شده روی محور عقب، در جایگاهی میان مدل‌های Q3 و Q5 قرار گیرد.این خودرو به جای رینگ آلیاژی از چرخ‌های فولادی بهره‌مند شده که معمولاً در تیپ پایه به کار می‌­رود. یک توضیح منطقی برای این کار می­‌تواند انجام تست خودرو با رینگ‌های کوچکتر و احتمالاً با تایرهای زمستانی باشد تا عملکرد این کراس‌اور الکتریکی در آب و هوای سرد نیز بررسی شود.

با وجود پوشانده شدن بدنه با روکش‌های استتاری، می‌­توان وجود چراغ‌های جلو و عقب را تشخیص داد ضمن این‌که فرم سقف شیبدار و متفاوت با طرح مدل فعلی Q4 بوده چراکه با نسخه اسپرت‌بک این خودرو طرف هستیم.

در کل با نگاهی به این خودرو می­‌توان دریافت طرح ظاهری آن بسیار شبیه به کانسپت Q4 E-Tron اسپرت‌بک است که ماه جولای سال جاری معرفی شد. البته همچون هر کانسپت دیگری، برخی خطوط هیجانی بدنه آن خودرو اکنون با فرمی ساده‌تر جایگزین شده هرچند می‌­توانیم مطمئن باشیم طرح کلی نمونه نهایی بسیار به کانسپت وفادار باشد.

آئودی Q4 E-Tron اسپرت‌بک

آنچه مسلم است، طراحی نسخه عادی و اسپرت‌بک آئودی Q4 E-Tron بسیار متفاوت از فولکس‌واگن ID.4 بوده، کراس‌اوری کاملاً برقی و البته بسیار ارزان‌تر از پسرعموهای آئودی-نشان خود که چند هفته پیش معرفی شد.

آئودی Q4 E-Tron اسپرت‌بک قرار است به عنوان یک کراس‌اور برقی با یک موتور نصب شده روی محور عقب، در جایگاهی میان مدل‌های Q3 و Q5 قرار گیرد. کانسپتی که در ماه جولای معرفی شد به باتری 82 کیلووات ساعتی و دو موتور برقی مجهز بود که 301 اسب‌بخار قدرت در اختیار آن خودرو قرار می‌داد. انتظار می‌­رود در نسخه تولیدی نیز شاهد نصب چیدمانی شبیه به این باشیم.

دیدگاه کاربران