تزریق ژن اسپرت به استیشن محبوب اروپا

فورد فوکوس ST واگن معرفی شد

29 اردیبهشت 1398 12:48

شرکت فورد تصمیم گرفته طعم یکی دیگر از محصولات خود را با چاشنی اسپرت کمی تغییر دهد تا طیف جدیدی از خریداران را به سوی ساخته خود جلب کند. این محصول تازه چیزی نیست جزء مدل استیشن‌واگن از نسل جدید فورد فوکوس که اکنون با قابلیت‌های جدیدی به خریداران معرفی شده و می‌توان گفت حساب خود را تا حد زیادی از سایر خودروهای این رده جدا کرده است. این مدل هم با پسوند ST معرفی شده که پیش از این شاهد عرضه نسخه هاچ‌بک فوکوس با همین نام و همچنین مدل فیستا ST بوده‌ایم.

با توجه به قدرت پیشرانه، می‌توان انتظار داشت شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این استیشن‌واگن تند و سریع کمی بیشتر از 6 ثانیه باشد.خودروهای استیشن‌واگن عموماً در بازار اروپا فروش خوبی دارند و شرکت فورد نیز با علم به این مطلب، تصمیم گرفته فوکوس ST واگن را از تابستان سال جاری میلادی در این منطقه عرضه نماید. خریداران این خودرو می‌توانند از میان دو پیشرانه 2.3 لیتری بنزین‌سوز اکوبوست و 2 لیتری دیزل یکی را انتخاب کنند. از مشخصات دقیق پیشرانه بنزینی می‌توان به تولید 276 اسب‌بخار قدرت در دورشمار 5500 دور بر دقیقه و گشتاور 420 نیوتن‌متر اشاره کرد که از دور موتور 3000 دور در دقیقه در دسترس راننده خواهد بود. قدرت پیشرانه این استیشن اسپرت به واسطه جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

هنوز درباره عملکرد فنی این خودرو مطلبی به صورت رسمی اعلام نشده اما با توجه به قدرت پیشرانه، می‌توان انتظار داشت شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این استیشن‌واگن تند و سریع کمی بیشتر از 6 ثانیه باشد، رقمی که برادر هاچ‌بک این خودرو قادر است به آن دست پیدا کند.

فورد فوکوس ST استیشن واگن

البته اگر هنوز جزء افرادی باشید که پیشرانه‌های دیزل را مناسب می‌دانید، بد نیست بدانید که پیشرانه 2 لیتری دیزل قابل انتخاب برای فوکوس ST واگن 187 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده که از دورشمار 2000 دور در دقیقه قابل دسترس خواهد بود.

فضای بار فورد فوکوس ST استیشن که با خواباندن صندلیها افزایش پیدا می کند

همان‌طور که اشاره شد شرکت فورد درباره جزئیات فنی این خودرو مطلبی بیان نکرده اما می‌توان انتظار داشت که مدل دیزل، خودرویی کندتر از نمونه بنزین‌سوز خواهد بود هرچند که انتظار می‌رود مصرف سوخت کمتری داشته باشد.

غیر از پیشرانه‌های ذکر شده، فوکوس ST استیشن جزئیات فنی قابل توجه دیگری نیز دارد که ازمیان آن‌ها می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود برقی، صندلی‌های ریکارو و سیستم سفارشی تعلیق عقب با تنظیم فعال اشاره کرد. فورد فوکوس ST واگن به زودی رقابتی سخت با همتایان اروپایی خود یعنی سئات لئون کاپرا R ST و اشکودا اوکتاویا RS Combi را آغاز خواهد کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران