معرفی سری جدید بلک لاین

لکسوس RX مدل 2021

8 شهریور 1399 10:32

یک هفته پس از معرفی نسخه Black Line از سدان ES، اکنون لکسس همین نسخه از شاسی‌بلند RX را هم معرفی کرده است.

قیمت RX بلک لاین به حدود 50 هزار دلار می‌رسداین مدل ویژه براساس تریم F Sport از مدل‌هایRX 350  و  RX 450hساخته شده و با جزئیات انحصاری این مدل، همچون جلوپنجره مشکی، قطعات مشکی روی بخش جانبی بدنه و رینگ‌های 20 اینچی مشکی مزین شده است.

با ورود به فضای کابین RX Black Line نیز مواردی همچون روکش چرم مشکی صندلی‌ها با جزئیات سفید و دوخت آبی رنگ، کفپوش‌ها با لبه آبی و روکش سوئیچ با جزئیات آبی جلب نظر می‌کند.

همچون Black Line ES، شاسی‌بلند RX نیز دو چمدان ساخت برند Zero Halliburton با ابعاد متوسط و کوچک را در صندوق خود جا داده که نشان لکسس و طرحی با الگوی نقش جلوپنجره این خودرو روی آنها حک شده است.

همچون نسخه استاندارد این خودروها، مدل RX350 به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر با نیروی 295 اسب بخار و حداکثر گشتاور 362 نیوتن متر مجهز شده که این قدرت را از طریق جعبه دنده هشت سرعته خودکار به یک یا دو محور منتقل می‌کند. شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت این خودرو 7.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 200 کیلومتر برساعت خواهد بود.

از سوی دیگر مدل RX 450h نیز قابل عرضه است که به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر، سه موتور برقی و یک مجموعه باتری مجهز شده و در مجموع 308 اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت این خودرو برابر با 7.9 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.8 لیتر بر یکصد کیلومتر اعلام شده که این مورد آخر می‌تواند یکی از بزرگترین مزایای این مدل باشد.

لکسس برای تولید مجموعا یک هزار دستگاه RX Black Line برنامه ریزی کرده که 250 دستگاه این مجموعه از مدل RX350 بوده و 750 دستگاه مابقی نیز از همتای هیبریدی آن، یعنی RX 450h ساخته خواهد شد.

قیمت پایه RX350 Black Line حدود 50 هزار دلار و مدل RX450h Black Line نیز حدود 52 هزار دلار تعیین شده است.

لکسوس RX فیس لیفت

لکسوس RX برای مدل 2020 فیس‌­لیفت شده و در زمینه تکنولوژی هم ارتقا یافته است. درست است که به‌روز رسانی­‌های لکسوس برای RX نسبتاً جزئی به نظر می­‌رسند، اما واضح است که این برند لوکس ژاپنی در مورد این شاسی‌بلند سایز متوسط جانب احتیاط را رعایت کرده و ریسک نخواهد کرد، شاسی‌بلندی که بالاترین آمار فروش را در میان مدل­‌های مختلف لکسوس دارد.

نکته مثبت این است که لکسوس در این به‌روز رسانی، روی بخشی از این مدل RX تمرکز کرده که از نقاط ضعف آن به شمار می­‌رفت: سیستم اطلاع­‌رسانی و سرگرمی.

مدل RX با دو ردیف صندلی و مدل بزرگ‌­تر یعنی RXL با سه ردیف صندلی، در نمای جلو و عقب تغییراتی داشته‌اند. علاوه‌براین، هر دو مدل صاحب رینگ‌­های 18 اینچی جدیدی شده‌اند که به صورت پایه برای آن­‌ها عرضه خواهد شد. چراغ‌های جلوی RX و RXL باریک­تر شده که به جذابیت نمای روبه‌­روی آن­‌ها افزوده است. همین موضوع درباره چراغ‌­های عقب این دو شاسی‌بلند ژاپنی هم صدق می‌­کند. البته در مجموع، نمای خارجی RX و RXL در بیش­تر قسمت­‌ها تغییر نکرده است.

یکی از تغییرات مهم، در فضای کابین این دو خودرو اتفاق افتاده و حال مشتریان می‌­توانند صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی را به عنوان یک آپشن سفارش دهند. البته به صورت پایه، یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی برای این قسمت در نظر گرفته شده است. سیستم لکسوس موسوم به «تاچ­‌پد مخصوص کنترل از راه دور» (Remote Touchpad) که عملکرد ضعیفی دارد، هنوز هم کنار اهرم تعویض دنده به چشم می­خورد، اما اضافه شدن صفحه نمایش لمسی، کار کردن با سیستم اطلاع‌­رسانی و سرگرمی را راحت­‌تر خواهد کرد.

کابین لکسوس RX مدل 202

موضوع فقط به همین جا ختم نمی­‌شود، چرا که حال شاهد وجود قابلیت­‌های اپل کارپلی و اندروید اتو در سیستم اطلاع‌­رسانی و سرگرمی این شاسی‌بلند لوکس هستیم. در واقع، این خودرو اولین مدل از لکسوس محسوب می­‌شود که به قابلیت اندروید اتو مجهز شده است.

نسخه فیس‌­لیفت از لکسوس RX، به صورت پایه از جدیدترین مجموعه از سیستم‌های ایمنی لکسوس بهره می­‌برد. این مجموعه شامل تکنولوژی­‌های نوینی می­‌شود که به طور مثال می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تشخیص عابر پیاده در شرایط نوری ضعیف: به لطف افزایش حساسیت دوربین، تشخیص عابر پیاده در نور کم و هوای تاریک بهتر انجام می­‌شود.
  • سیستم کمکی دنبال­‌کننده مسیر یا به اختصار LTA: این سیستم که به همراه کروز کنترل کار می­‌کند، خط­‌کشی­‌های مسیر را تشخیص داده و خودرو را وسط مسیر و دقیقاً بین خطوط حفظ می‌کند. حتی اگر این سیستم قادر به تشخیص خط­‌کشی­‌های مسیر نباشد، در برخی شرایط می‌­تواند خودروی جلویی را دنبال کند.

علاوه‌براین، لکسوس RX حالا می‌­تواند علاوه‌بر خودروهای دیگر و عابرین پیاده، دوچرخه­‌سواران را هم تشخیص دهد.

لکسوس RX مدل 2020 با چراغ‌های متفاوت در نمای عقب

درست است که تغییرات اعمال شده در لکسوس RX مدل 2020 جزئی هستند، اما این تغییرات در قسمت­‌های مناسبی اتفاق افتاده است که از مهم­ترین آن­‌ها می­‌توان به بهبود سیستم اطلاع‌­رسانی و سرگرمی اشاره کرد. علاوه‌براین، اضافه شدن قابلیت اندروید اتو هم از تغییرات قابل توجه محسوب می­‌شود. البته انتظار می­‌رود این قابلیت فقط محدود به این شاسی‌بلند سایز متوسط نشده و مدل­‌های دیگر لکسوس هم به آن مجهز شوند.

با در نظر گرفتن تغییرات جزئی ایجاد شده در نمای خارجی لکسوس RX و به‌روز رسانی­‌های اعمال شده در قسمت کابین، احتمال می­‌رود این نسخه فیس­‌لیفت شده هم بتواند همانند مدل فعلی RX فروش خوبی را تجربه کند.

دیدگاه کاربران