700 اسب برای M8 چهار در

ب ام و سری 8 با تیونینگ اشنیتزر

9 شهریور 1399 14:00

در حالی که شیوع ویروس کرونا توسعه محصولات استاندارد خودروسازان بزرگ را نیز با چالش‌هایی روبه‌رو کرده، ولی تیونرها گویا توجهی به این داستان ندارند و کار خود را می‌کنند. شرکت آلمانی AC Schnitzer که سابقه درخشانی در همکاری با هم‌وطن خود - ب‌ام‌و - دارد، جدیدترین پروژه خود را به نسخه M پاور سری 8 اختصاص داد.

پکیج اشنیتزر برای سری 8 گرن کوپه

بازگشت سری 8 به تنهایی آنقدر هیجان انگیز بود که نیازی برای ورود تیونرها حس نمی‌شد. بعد از آنکه باواریایی‌ها، دست به معرفی ب‌ام‌و M8 را تولید کردند، این هیجان دوچندان شد.

کمی بعد شرکت برای مشتریانی که نسخه چهار درب فوق اسپرت می‌خواستند، سری 8 گرن‌ کوپه را تولید کرد. در آخرین مرحله شاهد تولید M8 گرن کوپه بودیم. این درست همان نقطه‌ای است که اشنیتزر وارد بازی شده است. یعنی انتخاب نسخه M850i چهار درب.

مانند تمام پروژه‌های قبلی که از این دو شرکت دیده بودیم، محصول جدید نیز با تغییراتی جذاب در المان‌های آیرودینامیکی وارد میدان شده است. مانند به‌روزرسانی در جلوپنجره، توری هواکش‌ها، رکاب‌‌ها و دو بال عقب فانتزی. اشنایتزر که متخصص استفاده از فیبر کربن نشان داده روی M8 جدید نیز سنگ تمام گذاشته است.

این خودرو در حالت استاندارد می‌تواند 600 اسب‌بخار نیرو و 750 نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربو خود بیرون بکشد. اما اکنون به لطف نصب چیپ تیونینگ، قدرت به 700 اسب‌بخار و گشتاور به 850 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. تیونر می‌گوید ارتفاع خودرو در محور جلو 25 تا 30 میلی‌متر و در محور عقب 15 تا 20 میلی‌متر کاهش یافته است.

پکیج اشنیتزر برای سری 8 کوپه

پس از نمایش نمونه‌ای در نمایشگاه خودرو Essen 2018، شرکت AC Schnitzer بالاخره طیف کاملی از قطعات تیونینگ مربوط به سری 8 ب‌ام‌و را تولید کرده است.

درنمای ظاهری مهمترین موارد تغییریافته نسبت به نسخه استاندارد را می‌توان قطعات کربن روی اسپویلر جلو، ورودی هوای جلو، هواکش روی کاپوت با قطعات کربن، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب (از جنس کربن)، اسپویلر عقب و باله متصل عقب دانست که این مورد آخر از سوی سازنده با عنوان «مسابقه‌ای» توصیف شده است.

نکته جالب دیگری که در ظاهر سری هشت AC Schnitzer قابل مشاهده است را می‌توان در مرکز دیفیوزر عقب آن جستجو کرد، محلی که یک چراغ ترمز به سبک خودروهای فرمول یک روی آن نصب شده است.

خریداران برای سفارش رینگ‌های خودروی خود امکان انتخاب از میان دو گزینه را دارند: اولی رینگ‌های سبک وزن AC3 و دیگری رینگ‌های دو رنگ AC1 که هردو را می‌توان در سایز 20 اینچ سفارش داد هرچند که ابعاد تایرها در جلو و عقب خودرو متفاوت خواهد بود.

در کابین نیز طراحان AC Schnitzer بخش‌هایی را تزئین کرده‌اند که از میان آن‌ها می توان پدال‌ها، محل استراحت پا و نگهدارنده کلید را نام برد که تمامی آن‌ها از جنس آلومینیوم هستند.

در کنار تغییرات ظاهری، متخصصان این شرکت قوای پیشرانه ب‌ام‌و سری 8 را نیز ارتقا داده‌اند. پیشرانه دیزل شش سیلندر و سه لیتری مجهز به توربوشارژ در مدل 840d که در حالت استاندارد 316 اسب‌بخار قدرت و 680 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، اکنون قدرتی برابر با 375 اسب‌بخار و 780 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد.

مجموعه تقویتی ارائه شده برای مدل M850i حتی ارقام هیجان‌انگیزتری برای عرضه به علاقمندان در چنته دارد. پیشرانه هشت سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو این خودرو نیز پس از تقویت، 612 اسب‌بخار قدرت و 840 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار خواهد داد که 89 اسب‌بخار و 90 نیوتن‌متر بیشتر از قدرت استاندارد این پیشرانه خواهد بود.

این تیونر آلمانی برای سیستم اگزوز این خودرو هم مجموعه‌ای اختصاصی تولید کرده تا صدای خروجی از آن جذاب‌تر از قبل باشد. غیر از این، مالکان ب‌ام‌و سری هشت امکان سفارش سیستم تعلیق جدیدی دارند که ارتفاع خودرو نسبت به سطح زمین را تا 20 میلی‌متر کاهش خواهد داد.

دیدگاه کاربران