امکان سفارش در 2 نسخه کوپه و کانورتیبل

ب‌ام‌و M8 مدل 2020 معرفی شد

16 خرداد 1398 09:57

پس از گذشت چند ماه از انتشار تصاویر جاسوسی یک کوپه در حال آزمایش، در نهایت مدل M8 از سوی ب‌ام‌و معرفی شده است. از آنجایی که اولین نسل سری 8 که در اوایل دهه 90 عرضه گشت هرگز در نسخه M تولید نشده، می‌توان این خودرو را اولین نمونه M از ب‌ام‌و سری هشت دانست.

مقایسه این خودرو که قیمت پایه آن در بازار آمریکا از 133 هزار دلار آغاز می‌شود با استون‌مارتین ونتیج 150 هزار دلاری و فراری 812 سوپرفست 335 هزار دلاری، ارزش خرید ب‌ام‌و M8 بیش از پیش آشکار می‌شود.زیر کاپوت بلند M8 همان پیشرانه 4.4 لیتری و هشت سیلندر به قدرت 600 اسب‌بخار و گشتاور 750 نیوتن‌متر قرار گرفته که پیش از این شاهد نصب آن در سدان قدرتمند ب‌ام‌و یعنی مدل M5 بوده‌ایم.

همچون ب‌ام‌و M5، نسخه Competition از M8 نیز ساخته خواهد شد که به همان پیشرانه هشت سیلندر نصب شده در سایر مدل‌ها مجهز شده که البته کمی مورد تقویت قرار گرفته و قدرتش به 617 اسب‌بخار رسیده است. برخلاف نسخه Competition از M5، نسخه قوی‌تر M8 را می‌توان با سقف جمع‌شونده نیز سفارش داد و در هنگام حرکت از آسمان آبی لذت برد.

گذشته از این‌که چه نسخه‌ای از M8 را خریداری کنید، جعبه‌دنده خودروی شما هشت سرعته استپ‌ترونیک بوده و نیروی پیشرانه را به واسطه سیستم تعلیق xDrive به چهار چرخ خودرو ارسال خواهد کرد. ب‌ام‌و ادعا می‌کند که شتاب صفر تا صد M8 کوپه 3.1 ثانیه است در حالی‌که مدل‌های کروکی 0.1 ثانیه کندتر و نسخه Competition در حدود 0.1 ثانیه سریع‌تر از مدل کوپه خواهند بود.

ب ام و M8 کانورتیبل

حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی روی 248 کیلومتر برساعت محدود شده اما درصورت سفارش پکیج M Driver، راننده می‌تواند راندن این خودرو با سرعت 304 کیلومتر برساعت را نیز تجربه کند. با مطالعه چنین ارقامی به راحتی می‌توان دریافت M8 جزء سریع‌ترین خودروهای GT در جهان قرار می‌گیرد. با مقایسه این خودرو که قیمت پایه آن در بازار آمریکا از 133 هزار دلار آغاز می‌شود با استون‌مارتین ونتیج 150 هزار دلاری و فراری 812 سوپرفست 335 هزار دلاری، ارزش خرید ب‌ام‌و M8 بیش از پیش آشکار می‌شود.

همانطور که از یک ب‌ام‌و سری M انتظار می‌رود، مدل جدید M8 امکانات رفاهی و فنی زیادی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که یکی از مهمترین آن‌ها سیستم چهارچرخ محرک xDrive بوده که راندن M8 را در تمام شرایط لذت‌بخش می‌کند. سیستم تعلیق ارتقا یافته به همراه فرمان و شاسی تطبیق‌پذیر، M8 را برای راندن در بزرگراه یا پیست‌های مسابقه آماده خواهد کرد.

صندلی های اسپرت کابین ب ام و M8

صندلی‌های اسپرت که به نشان M مزین شده‌اند را می‌توان از مهمترین ویژگی‌های سفارشی کابین این خودرو دانست.

از نظر ظاهری ب‌ام‌و M8 تفاوت زیادی با نسخه استاندارد سری هشت ندارد اما هرچه هست نمای جلو خشن‌تر و ابعاد جلوپنجره نیز کمی بزرگتر شده است. در نمای عقب نیز خروجی‌های جدید اگزوز و اسپویلر جدید بیش از هر نکته‌ای توجه را به خود جلب می‌کنند. رینگ‌های 20 اینچی M به همراه برخی قطعات سفارشی ساخته شده از فیبرکربن همچون ورودی هوای روی سپر و گلگیرهای جلو، پوشش آئینه‌های جانبی و دیفیوزر عقب را می‌توان به عنوان مجموعه کامل‌کننده ظاهر این خودروی قدرتمند محسوب کرد.

ب ام و M8 کوپه و کانورتیبل

کالیپرهای ترمز جلو به صورت استاندارد شش پیستونه و 15.5 اینچی بوده که البته امکان سفارش نوع کربن سرامیک به قطر 15.75 اینچ نیز برای مشتریان فراهم است. در این خودرو حتی امکان تغییر صدای خروجی اگزوز نیز وجود دارد.

قرار است M8 در رویداد #NextGen که اواخر ماه ژوئن در شهر مونیخ و توسط ب‌ام‌و برگزار خواهد شد، به علاقمندان معرفی شود. البته ورود این خودرو به بازار از ماه سپتامبر شروع خواهد شد. همان‌طور که قبلاً اشاره شد قیمت پایه نسخه‌های کوپه و روباز M8 به ترتیب از 133 و 142.5 هزار دلار آغاز می‌شود که البته این ارقام در نسخه Competition به 146 و 155.5 هزار دلار افزایش می‌یابد.

دیدگاه کاربران