320 هزارکیلومتر جاده تحت پوشش سوپرکروز

ارتقای تکنولوژی سوپرکروز کادیلاک

20 خرداد 1398 12:36

کادیلاک 70 هزار مایل (112 هزار و 654 کیلومتر) دیگر به مسیرهای تحت پوشش سیستم خودران خود موسوم به Super Cruise اضافه می‌کند. مسیرهای فوق شامل جاده‌ها، آزادراه‌ها و خیابان‌های آمریکا و کانادا می‌شود که طی سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به بهره‌برداری می‌رسد. با این اوصاف کل مسیرهای تحت پوشش سیستم سوپرکروز به بیش از 200 هزار مایل (321 هزار و 868 دستگاه) خواهد رسید.

در حال حاضر سیستم سوپرکروز تنها روی مدل CT6 ارائه می‌شود ولی شرکت بر آن است تا بتواند این سیستم را روی سری جدید سدان‌های CT5 هم اجرا کند.سوپرکروزی که کادیلاک ارائه می‌دهد مشابه سیستم اتوپایلوت تسلا تمرکز بیشتری بر تشخیص المان‌های ترافیکی مانند تقاطع‌ها، مسیر راه‌‌آهن، پیاده‌رو، چراغ‌های راهنمایی و البته علایم هشداردهنده دارد. در واقع این فناوری به راننده‌ها در مسیرهای جدیدی که با آن‌ها آشنایی ندارند کمک خواهد کرد.

نمایندگی‌های کادیلاک برای مالکان مدل‌های 2018 و 2019 محصول CT6 هم پکیج آپدیت نرم‌افزاری را تدارک خواهند دید و هم نقشه‌های توسعه‌ یافته را. سخنگوی شرکت می‌گوید نسخه جدید نرم‌افزار هوشمند این خودرو عملکرد سوپرکروز را در زمان تردد در پیچ‌های باریک بهبود بخشیده است. به گفته کاتیلن داونی کادیلاک تمرکز بیشتری روی بحث رانندگی اعمال کرده تا بتواند به کمک آن میزان توجه راننده و به طور کلی در دسترس بودن عمومی را تشخیص دهد.

در حال حاضر سیستم سوپرکروز تنها روی مدل CT6 ارائه می‌شود ولی شرکت بر آن است تا بتواند این سیستم را روی سری جدید سدان‌های CT5 هم اجرا کند. البته این را هم می‌دانیم که کادیلاک قصد دارد سوپرکروز را به‌عنوان یکی از آپشن‌های کراس‌اور XT4 هم در نظر بگیرد.

سال گذشته در همین روزها بود که کادیلاک اعلام کرد سیستم خودران سوپرکروز را برای مدل‌های 2020 تجاری‌سازی خواهد کرد. این سیستم رانندگی خودکار ترکیبی است از عملکرد سیستم لیدار، جی‌پی‌اس، دوربین و رادارهای کنترلی برای تشخیص دقیق‌تر شرایط محیطی و ترافیکی جاد‌ه‌ها.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران