پیش‌نمایشی از حمل و نقل درون‌شهری در آینده

کانسپت‌های کادیلاک در CES 2021

26 دی 1399 11:51

گروه جنرال‌موتورز در نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک مصرفی (CES) امسال، بسیار خوش درخشید.

مردم در آینده به کمک این کانسپت‌ها، می‌توانند سفرهای درون‌شهری راحتی را تجربه کنند.آن‌ها از دو کانسپت در حوزه حمل‌و‌نقل رونمایی کردند و به کمک آن‌ها، نمایی از آینده را به تصویر کشیدند؛ این‌ کار فقط جنبه‌ معرفی دارد و قرار نیست این محصولات به مرحله تولید انبوه برسند.

اولین کانسپت، Cadillac Personal Autonomous Vehicle نام دارد؛ یک وسیله حمل‌و‌نقل جعبه‌ای مانند با فضای داخلی بسیار جادار که خودران است و برای حرکت کردن بی‌نیاز از هدایت توسط انسان است.

ظاهر جعبه‌ای شکل آن، ظاهر ساده کابین و صندلی‌های نیمکت مانند در سه طرف آن، به دلیل حداکثر میزان استفاده از فضای داخلی است؛ زیرا هدف اصلی در این کانسپت جادار بودن و راحتی است. البته به لطف استفاده از چوب تیره و اجزای با کیفیت، در عین سادگی بسیار زیبا به نظر می‌رسد‌.

Cadillac Personal Autonomous Vehicle

برای راحتی سرنشینان به هنگام ورود و خروج، پنل‌های بدنه و پنجره هر کدام به صورت جداگانه باز می‌شوند و با این کار فضای زیادی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

تولید وسایل حمل‌و‌نقل خودران و بدون دخالت بشر، برای خودروسازها همیشه چالش برانگیز بوده و هست؛ هنوز بسیاری از تولیدکنندگان می‌کوشند تا وسیله‌ای با داشتن همزمان فرمان و قابلیت خودران تولید کنند. در چنین شرایطی جنرال‌موتورز کانسپتی خودران بدون هیچ‌گونه جزء کوچکی به عنوان فرمان، معرفی کرده‌است و به کمک آن قدرت و تکنولوژی خود را به همگان ثابت کرد.

Cadillac Vertical Take-Off And Landing

کانسپت دیگر به نام Cadillac Vertical Take-Off And Landing، عملکردی شبیه به هلی‌کوپتر دارد و برای مسیر‌های کوتاه و درون شهری، که با یک شیشه جلوی بسیار بزرگ، طراحی شده‌است؛ همچنین نهایت سرعتی که موتور برقی آن در اختیار سرنشین قرار می‌دهد، 90 کیلومتر برساعت است.

کابین آن یک‌ نفره و حاوی یک صندلی راحت و چرخان است. البته جنرال‌موتورز اعلام کرده‌است که به زودی در آینده، نسخه دو نفره آن را نیز معرفی خواهد‌کرد.

جنرال‌موتورز می‌گوید مردم در آینده به کمک این کانسپت‌ها، می‌توانند سفرهای درون‌شهری راحتی را تجربه کنند.

دیدگاه کاربران