ورود غیر رسمی به بازار پیکاپ‌های برقی

تراکلا، پیکاپ دست‌ساز تسلا

2 تیر 1398 10:12

خانم Simone Giertz که اهل کشور سوئد بوده و در شبکه یوتیوب فعالیت دارد، تمایل زیادی به خرید یک پیکاپ برقی داشته اما با توجه به اینکه معلوم نیست خودروسازانی چون تسلا چه زمانی به فکر ساخت چنین خودرویی خواهند افتاد، تصمیم گرفت همچون سایر افراد خلاق و مبتکر خودش دست به کار شود و خودروی دلخواه خود را بسازد.

این پیکاپ برقی برپایه تسلا مدل 3 شکل گرفته است.او یک دستگاه تسلا 3 خرید و با کمک دوستان خود مشغول به اعمال تغییرات موردنیاز در آن شد. نکته جالب اینکه از روند انجام کار فیلمبرداری و در شبکه یوتیوب به اشتراک گذاشته شده تا سایر علاقمندان نیز در جریان امر قرار گیرند. در این فیلم 31 دقیقه‌ای روند تغییر سدان مدل 3 به وانتی که توسط سازندگانش تراکلا نامیده شده، به معرض نمایش درآمده است.

خانم Giertz انجام این پروژه را کاری بسیار سخت توصیف کرده زیرا هدف نهایی مشخص بوده اما وی و همکارانش از جزئیات زیر بدنه تسلا 3 بی‌خبر بوده و برای رویارویی با بسیاری از چالش‌ها آمادگی نداشته‌اند. وی انجام این پروژه را به بداهه‌نوازی تشبیه کرده است.

پیکاپ برقی برپایه تسلا مدل 3

علت انتخاب مدل 3 برای تبدیل به پیکاپ توسط خانم Giertz تنها قیمت پایین‌تر آن نسبت به مدل‌های S و X نبوده بلکه دلیل اصلی را می‌توان در ساختار آن جستجو کرد. سازه اصلی مدل 3 از فولاد بوده درحالیکه ساختار دو مدل دیگر از آلومینیوم بوده که فرآیند اعمال تغییرات را سخت کرده و البته سه برابر نیز گران‌تر از فولاد است.

بد نیست بدانید خانم Giertz یک تیزر تبلیغاتی نیز برای پیکاپ خود تولید کرده است.

دیدگاه کاربران