آفرود با 6 چرخ و 707 اسب‌بخار قدرت

حراج پیکاپی کلکسیونی برپایه جیپ رانگلر

2 تیر 1398 10:45

در میان خودروهای مناسب برای مجموعه‌دارها که معمولاً در حراجی‌های بین‌المللی عرضه می‌شوند، طیف متنوعی از مدل‌های بسیار نایاب و تولید محدود تا کلاسیک‌های حسرت‌برانگیز و همچنین خودروهای سفارشی‌سازی شده مشاهده می‌شود. اکنون باید ورود یک جیپ رانگلر سفارشی‌سازی شده مدل 2016 را به جمع این خودروها اعلام کنیم. قرار است این جیپ رانگلر روبیکان که با پسوند «75 امین سالگرد Hard Rock Edition» معرفی شده، در حراجی Barrett-Jackson فروخته شود.

این پیکاپ 6 چرخ که تنها یک نسخه از آن برپایه جیپ رانگلر شکل گرفته است، به لطف پیشرانه هل‌کت 707 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.این جیپ رانگلر به لطف اضافه شدن محور سوم به شش چرخ مجهز شده و همچنین پیشرانه قدرتمند Hellcat مورداستفاده در محصولات دوج را در سینه دارد. این پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری 707 اسب‌بخار قدرت دارد و این جیپ را به یکی از قدرتمندترین آفرودرهای جهان تبدیل کرده است.

سیستم قفل دیفرانسیل همچنان در این خودرو باقیمانده اما ارتفاع کلی سیستم تعلیق به اندازه 5 اینچ (تقریباً 13 سانتی‌متر) افزایش یافته و برای چرخ‌ها نیز از تایرهای 35 اینچ استفاده شده که بازهم باعث افزایش ارتفاع کلی این جیپ سفارشی شده است. برای پوشش بدنه نیز از طیف خاصی از رنگ قرمز به نام قرمز جهنمی استفاده شده تا حتی نام رنگ این هیولای قدرتمند نیز لرزه به تن رقبا بیاندازد.

جلوپنجره فیبرکربنی به همراه نوار چراغ‌های LED و لبه گلگیرهای عریض را می‌توان از دیگر موارد تغییر یافته در ظاهر این خودرو دانست. در فضای داخل از چرم سفارشی با دوخت بسیار باکیفیت برای پوشش بخش‌های مختلف استفاده شده است.

ساخت پیکاپ 6چرخ جیپ برپایه مدل رانگلر

جیپ شش چرخ موردبحث بسیار کم‌کارکرد بوده و کیلومترشمار آن رقم 200 را نشان می‌دهد که این مورد نیز می‌تواند در نظر خریداران برای تعیین قیمت نهایی بسیار بااهمیت باشد. هنوز مشخص نیست خریدار احتمالی برای تصاحب این خودروی سفارشی چقدر باید بپردازد اما با توجه به اینکه گزینه‌های زیادی مشابه با این مدل وجود ندارد، می‌توان انتظار داشت که رقم پرداختی نسبتاً بالا باشد.

اکنون که نامی از موارد مشابه آمد مطمئناً بسیاری به یاد مرسدس-آام‌گ G63 6x6 خواهند افتاد اما لازم به یادآوری است که این خودرو 536 اسب‌بخار قدرت داشته که بسیار کمتر از نیروی پیشرانه جیپ رانگلر موردبحث است. از مرسدس شش چرخ در میان سال‌های 2013 تا 2015 تنها به تعداد 100 دستگاه ساخته و هرکدام بیش از 400 هزار دلار قیمت‌گذاری شدند.

البته فورد VelociRaptor 6x6 F-150 را نیز نباید فراموش کرد، خودرویی که 600 اسب‌بخار قدرت داشته و در تیراژ 50 دستگاهی برای بازار خودروی آمریکای شمالی و 50 دستگاه در سایر بازارها با قیمت پایه 349 هزار دلار عرضه می‌شود.

درنهایت به نظر می‌رسد هیچکدام از خودروهای نامبرده نمی‌توانند به عنوان جایگزینی برای جیپ رانگلر سه محوره با قدرت 707 اسب‌بخار باشند، خودرویی که در تاریخ شنبه 29 ژوئن در حراجی عرضه شده و مطمئناً برای تصاحب آن نبردی سخت میان علاقمندان به راه خواهد افتاد.

دیدگاه کاربران