ارائه پکیج Tremor برای مدل‌های F-250 و F-350

ارتقای توانایی‌های آفرود فورد سری F مدل 2020

8 تیر 1398 14:19

آخرین باری که شرکت فورد اقدام به نصب نشان «Tremor» روی یک پیکاپ کرد، سال 2014 بود که تصمیم گرفت دستی به سر و روی نسل قبلی فورد F-150 کشیده و تغییراتی روی آن اعمال کند. اکنون این شرکت باسابقه تصمیم گرفته دوباره این کار را تکرار کند با این تفاوت که این بار تریم «Tremor» به عنوان یک مجموعه آفرودی قابل نصب روی مدل‌های F-250 و F-350 عرضه شده است.

فورد معتقد است که به لطف نصب رکاب‌های جانبی پهن‌تر و ارتفاع بیشتر سیستم تعلیق، احتمال آسیب دیدن این خودرو در مسیرهای خارج جاده بسیار کم شده است.فورد ادعا کرده که این پیکاپ در پیمودن مسیرهای آفرودی تواناترین نمونه‌ در میان اعضای خانواده خود است که تاکنون توسط این شرکت ساخته شده. با سفارش این پکیج برای دو مدل F-250 و F-350 تایرهای 35 اینچی نصب خواهد شد که بنابر اعلام شرکت فورد بزرگترین سایز تایر استفاده شده در یک پیکاپ باربری تاکنون محسوب می‌شود. رینگ‌های خودروها 18 اینچی بوده و با مشکی مات رنگ‌آمیزی شده‌اند.

در مقایسه با نمونه‌های استاندارد این دو پیکاپ، ارتفاع نسخه Tremor به اندازه 5 سانتی‌متر افزایش یافته و ارتفاع کف خودرو از سطح زمین نیز به 27.4 سانتی‌متر رسیده است. این خودرو قابلیت شناور شدن در عمق 83 سانتی‌متر را داشته که در میان رقبای خود کم‌نظیر است. زوایای ورود و خروج این خودرو نیز برابر با 31.6 و 24.5 درجه خواهد بود.

خریداران این پیکاپ امکان سفارش نصب پیشرانه کاملاً جدید 7.3 لیتری هشت سیلندر بنزینی و یا سومین نسل از پیشرانه 6.7 لیتری دیزل را خواهند داشت که هردو به جعبه‌دنده ده سرعته خودکار متصل می‌شوند. دیفرانسیل لغزش محدود در محور جلو و قفل دیفرانسیل (که با کلید برقی کنترل می‌شود) در محور عقب از دیگر امکانات تدارک دیده شده برای افزایش قابلیت‌های خارج جاده‌ای این پیکاپ قدرتمند خواهند بود.

نسخه جدید پیکاپ‌های سری F فورد با قابلیت آفرود

فورد معتقد است که به لطف نصب رکاب‌های جانبی پهن‌تر و ارتفاع بیشتر سیستم تعلیق، احتمال آسیب دیدن این خودرو در مسیرهای خارج جاده بسیار کم شده است. امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی و همچنین سیستم کمکی که به هنگام عبور از مسیرهای سنگلاخ به یاری این پیکاپ عظیم‌الجثه خواهد آمد، کار را برای راننده بسیار آسان‌تر خواهد ساخت.

به لطف این پکیج، سیستم تریل کنترل که پیش از این در فورد رنجر نصب شده بود برای اولین بار در نسخه‌های سوپر دیوتی سری F قرار داده شده و عملکردی همچون سیستم کروزکنترل فعال دارد.

فورد درنظر دارد عرضه این خودرو را از اواخر سال جاری و به عنوان مدل 2020 آغاز کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران