خودرویی رویایی برای دریفت

معرفی نسخه‌ای قدرتمند از تویوتا سوپرا

10 تیر 1398 11:13

حقیقت این است که تصمیم تویوتا برای خاتمه دادن به بیش از دو دهه غیبت مدل سوپرا، آن‌طور که انتظار می‌رفت با استقبالی پرشور از سوی طرفداران خودروهای اسپرت مواجه نشد. حتی همین حالا و چند ماه پس از معرفی رسمی نسل جدید سوپرا، بسیاری از علاقمندان این‌گونه خودروها به ایده تویوتا برای ساخت نسل جدید سوپرای افسانه‌ای با پیشرانه‌ای به عاریت گرفته شده از شرکت ب‌ام‌و به دیده تحقیر و تمسخر می‌نگرند.

این خودرو ماحصل همکاری مشترک میان تویوتا و HKS بوده تا نسخه‌ای قدرتمند از سوپرا برای عاشقان دریفت متولد شود.البته نمی‌توان تویوتا و ب‌ام‌و را به دلیل انجام چنین پروژه مشترکی سرزنش کرد چراکه عملکرد عالی و انعطاف‌پذیری کاربرد پیشرانه 2JZ-GTE قابل چشم‌پوشی نیست. درهرحال عرضه نسل جدید دو خودروی مهم در جهان خودروهای اسپرت با پیشرانه‌ای مشترک مسئله‌ای نیست که به راحتی قابل هضم باشد.

به هرحال تویوتا تصمیم گرفته به خواست و نیاز طرفداران پروپاقرص خود پاسخ دهد و این جواب چیزی نبوده جز عرضه تویوتا سوپرا HKS. این خودرو که مخصوص دریفت ساخته شده همچنان به پیشرانه 2JZ-GTE مجهز است ولی این‌بار توسط متخصصان HKS مورد بهسازی قرار گرفته و 690 اسب‌بخار قدرت ارائه می‌دهد. بد نیست بدانید این قدرت دوبرابر رقمی است که توسط مدل تقویت شده سوپرا یعنی GR تولید می‌شود.

نسخه خاص تویوتا سوپرا مخصوص دریفت

این خودرو ماحصل همکاری مشترک میان تویوتا و HKS بوده تا نسخه‌ای قدرتمند از سوپرا برای عاشقان دریفت متولد شود. این خودروی اسپرت سفارشی که به رینگ و تایرهای مخصوص مجهز شده و گشتاوری معادل با 884 نیوتن‌متر تولید می‌کند، آماده است تا در فستیوال سرعت گودوود چشم علاقمندان خودروهای قدرتمند را به خود خیره سازد.

این جشنواره قرار است بین روزهای 4 تا 9 جولای در پیست گودوود در بریتانیا برگزار شود.

دیدگاه کاربران