نسل جدید سوپرا بالاخره آمد

رونمایی از تویوتا سوپرا 2020 در نمایشگاه دیترویت

25 دی 1397 14:49

داستان رونمایی نسل جدید سوپرا طی همه این سال‌ها تبدیل به یکی از معماهای بزرگ صنعت خودرو شده بود، خودرویی که سال‌ها اخبار ضدونقیضی در مورد نسل جدید آن شنیده می‌شد. بالاخره انتظارات تمام شد و شرکت تویوتا، از مدل کوپه سوپرا 2020 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرد. این خودرو از تابستان امسال قرار است وارد بازار شود.

بالاخره بعد از 17 سال وقفه، شرکت تویوتا با کمک گرفتن از بام و در طراحی و ساخت نسل جدید سوپرا، آن را در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 رونمایی جهانی کردسوپرای جدید خودروی اسپرت دو سرنشینی است که سال‌ها خیلی‌ها منتظرش بودند، با 335 اسب‌بخار قدرت و تقسیم وزن 50:50، یک کاپوت دراز و نظارت مستقیم آکیو تویودا رئیس شرکت تویوتا روی پروژه که شخصاً آن را در پیست نوربورگ‌رینگ تست کرده بود، سوپرای 2020 آمده تا بار دیگر نظر همه را به خود جلب کند.

ژاپنی قدرت گرفته از آلمان

بیایید ابتدا به بررسی مشخصات فنی خودرو بپردازیم. سوپرای جدید قدرت مورد نیاز خود را از یک پیشرانه 3 لیتری توربو شش سیلندر خطی ساخت ب ام و تامین می‌کند؛ مانند آنچه در سینه ب ام و Z4 نیز می‌تپد. این پیشرانه 335 اسب‌بخار قدرت و 495 نیوتن‌متر گشتاور دارد. به کمک آن، سوپرا صفر تا صد را در 4.1 ثانیه می‌تواند پر کند و حداکثر سرعتش روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است. کل خروجی‌های پیشرانه به کمک یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتومات و دیفرانسیل فعال (با موتور الکتریکی و کلاچ چند صفحه) به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود.

با کمک یک سیستم تعلیق هوشمند، فرمان‌پذیری سوپرای جدید به معنای واقعی کلمه فوق‌العاده است. این خودرو همچنین از فرمان الکتریکی با ضریب متغیر بهره می‌برد. تویوتا سوپرا 2020 به رینگ‌های 19 اینچ آلیاژی تقویت‌شده با تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت 255/35 در جلو و 275/35 در عقب مجهز شده است. داخل این رینگ‌ها شاهد نصب کالیپرهای ترمز 4 پیستون برمبو و دیسک ترمزهای 347 میلی‌متری هستیم.

نسل جدید تویوتا سوپرا از دو حالت رانندگی عادی و اسپرت بهره می‌برد. فعال کردن حالت اسپرت سیستم‌های کنترل کشش و پایداری را غیرفعال می‌کند، زمان پاسخ‌گویی دریچه گاز را بالا می‌برد، تعویض دنده را سریع‌تر می‌کند، فرمان را سنگین‌تر می‌کند، تنظیمات سیستم تعلیق تغییر کرده و نهایتاً صدای اگزوز را بالاتر می‌برد.

تجهیزات و امکانات خوب

تویوتا در طراحی نسل جدید سوپرا مفهوم یک مدل جی تی را هم در نظر داشته و صرفاً نمی‌توان آن را یک مدل کوپه خالص توصیف کرد. ازاین‌رو، خودرو به تجهیزات و امکانات رفاهی بسیاری که در بازار محبوبیت بالایی دارند مجهز است.

ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، برف‌پاک‌کن اتومات، آینه الکتروکرومیک، آینه تاشو برقی و فرمان چرمی از جمله موارد استاندارد خودرو هستند. همه مدل‌های سوپرا از سویی دیگر مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمکی رانندگی شامل هشدار تصادف جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط با کمکی فرمان، سیستم تشخیص علایم جاده و نوربالای اتومات دارند. از موارد قابل‌توجه دیگر می‌توان به کروز کنترل هوشمند، مانیتور نقاط کور و هشدار تصادف عقب اشاره کرد.

سوپرا در دو مدل 3.0 و 3.0 پرمیوم روانه بازار خواهد شد. مدل پایه سوپرا به یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی با یک کنترلر روتوری مجهز است. در مدل پرمیوم مواردی مانند صفحه‌نمایش لمسی 8.8 اینچی با ناوبری، Apple کارپلی، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و سیستم صوتی JBL با 12 بلندگو به خودرو اضافه می‌شوند.

اگر در مورد ابعاد بدنه سوپرای جدید دوست دارید اطلاعات بیشتری کسب کنید، خبر خوب این است که تویوتا اطلاعات کامل آن را منتشر کرده است.

تویوتا سوپرای 2020 ابعادی برابر با 4381 میلی‌متر طول، 1854 میلی‌متر عرض، 1292 میلی‌متر ارتفاع و 2468 میلی‌متر طول بین دو محور دارد. طول بین دو چرخ جلو برابر با 1595 میلی‌متر و در عقب، 1590 میلی‌متر است. سوپرای جدید وزن خالصی برابر با 1540 کیلوگرم دارد.

قیمت‌گذاری جذاب

قیمت مدل پایه تویوتا سوپرا 2020 از 50 هزار و 920 دلار، با احتساب 930 دلار هزینه نمایندگی شروع می‌شود. روی این مدل سیستم صوتی JBL و سیستم ناوبری به صورت یک آپشن 2640 دلاری ارائه شده‌اند. از سوی دیگر، مدل 3.0 پرمیوم قیمت پایه‌ای برابر با 54 هزار و 920 دلار دارد. پکیج Driver Assist برای این مدل به قیمت 1195 دلار ارائه شده است.

1500 دستگاه نخست تولید شده از سوپرای جدید نسخه‌های لانچ ادیشن خواهند بود و قیمت پایه‌ای برابر با 56 هزار و 180 دلار دارند. این نسخه که مبتنی بر تریم 3.0 پرمیوم ساخته شده، تفاوت‌هایی با مدل استاندارد دارد که از آن جمله می‌توان به قاب آینه قرمز، رینگ‌های 19 اینچ مشکی مات، تزئینات فیبر کربنی، یک پلاک فیبر کربنی شماره‌دار با تصویری از امضای آکیو تویودا اشاره کرد. مدل‌های لانچ ادیشن سفید و مشکی کابینی قرمز رنگ و مدل‌های با رنگ بدنه قرمز، کابینی مشکی خواهند داشت.

دیدگاه کاربران