از شاسی‌بلندی جدید تا یک خودروی برقی کوچک

خودروهای جدید برند سالین برای بازار چین

2 مرداد 1398 14:11

شرکت سالین سابقه‌ای طولانی و البته درخشان در صنعت خودروسازی دارد. از آن زمان که به کار تقویت فورد موستانگ مشغول بود تا زمانی که سوپراسپرت اختصاصی خود S7 و مدل فعلی این شرکت یعنی S1 را عرضه کرد، سالین همواره به عرضه خودروهای هیجان‌انگیز با سطح بالای عملکرد فنی مشهور بوده است. در روزهای اخیر که توجه همگان به سوی مراسم رونمایی شورولت کوروت C8 و مشخصات این خودرو جلب شده بود، سالین در کشور چین به همراه شریک چینی خود یعنی شرکت خودروسازی Jiangsu Secco مشغول تدارک مراسمی برای رونمایی از محصولات جدید خود بود.

سالین پس از یافتن شریکی چینی جهت ورود به بازار وسیع این کشور آن هم با مدل‌های شاسی‌بلند و برقی، امید زیادی به حل مشکلاتش دارد.درمراسمی باشکوه این شرکت از چهار محصول خود رونمایی کرد که دو تا از آن‌ها کاملاً جدید بوده و حتی از آنچه تاکنون از خودروهای سالین دیده و انتظار داشته‌ایم، بسیار متفاوت هستند. براساس پستی که CarNewChina.com در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، این دو خودروی متفاوت شامل یک شاسی‌بلند و یک مینی خودروی شهری برقی خواهند بود.

هنوز درباره نام و مشخصات دقیق این خودروها اطلاعی نداریم اما خبرهای محدودی درباره این مدل‌ها به دست رسانه‌ها رسیده است.

براساس همین خبرها، خودروی کوچک شهری که توسط سالین معرفی شده Maimai نام داشته و از پیشرانه‌ای برقی به قدرت 107 اسب‌بخار بهره می‌برد که با یکبار شارژ باتری‌ها، شعاع حرکتی برابر با 305 کیلومتر را برای این خودرو فراهم خواهد کرد. خودروی شاسی‌بلند سالین نیز MAC نام داشته و قرار شده در کنار مدل S1 در چین تولید شود. درباره مدل MAC لازم به ذکر است که به پیشرانه‌ای درونسوز با قدرت 400 اسب‌بخار و 450 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده و قرار است به عنوان مدل 2020 عرضه شود.

خودروهای جدید سالین برای بازار چین

سومین خودروی نمایش داده شده توسط سالین را نمی‌توان خودرویی کاملاً جدید نامید چراکه در حقیقت با نسخه‌ای به روز شده از سوپراسپرت مشهور این شرکت روبه‌رو هستیم که سابقه‌ای 19 ساله در خط تولید این شرکت دارد. اما دلیل استفاده از لقب به‌روزشده برای این اسپرت کهنه‌کار این است که پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو 7 لیتری آن اکنون قدرتی برابر با 1500 اسب‌بخار تولید می‌کند که رقمی اعجاب‌آور است. حداکثر سرعت سالین S7 برابر با 477 کیلومتر برساعت خواهد بود که البته به نظر می‌رسد عدد اعلام شده، فعلاً تخمینی بوده و دقیق نیست. لازم به ذکر است که تنها 7 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که بنابر اعلام Jalopnik، تمامی آن‌ها در کالیفرنیا ساخته شده‌اند.

مطمئناً شرکت سالین در طی سال‌های فعالیت خود توانسته توانایی‌هایش برای ساخت خودروهای هیجان‌انگیز را به اثبات برساند ولی در عین حال این شرکت در سال‌های اخیر با مشکلات مالی نیز روبه‌رو بوده است. اکنون و پس از یافتن یک شریک اهل چین، ورود به بازار وسیع این کشور آن هم با مدل‌های شاسی‌بلند و برقی امید این شرکت برای پایان یافتن مشکلاتش بسیار زیاد شده است. ضمن این‌که عرضه خودرویی همچون S7 با 1500 اسب‌بخار، همچنان وجه و اعتبار این شرکت نزد علاقمندان را حفظ خواهد کرد. در هرحال برای آگاهی از مشخصات دقیق خودروهای جدید سالین باید منتظر انتشار خبرهای دقیق‌تر بمانیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران