کراس‌اوری کوچک از اینگول‌اشتات

معرفی نسخه‌ای جدید از آئودی A1

8 مرداد 1398 10:14

از مدتی پیش منتظر عرضه نسخه کراس‌اور مدل A1 از سوی آئودی بودیم اما براساس خبرهای پیشین، انتظار داشتیم نام این خودرو A1 Allroad باشد که البته چنین نشد زیرا نامی که خودروساز آلمانی برای کراس‌اور کوچک خود انتخاب کرده A1 Citycarver است. آئودی این مدل را به عنوان بهترین و کامل‌ترین نسخه خانواده A1 توصیف کرده و مدعی شده که این خودرو هیچ مشکلی برای حرکت در خیابان‌های شلوغ شهر، بزرگراه‌ها و حتی مسیرهایی که کمی ناهموار باشند، نخواهد داشت.

شرکت آئودی هنوز درباره مشخصات فنی مدل A1 Citycarver جزئیات زیادی بیان نکرده اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این مدل از قوای فنی مشترک با نسخه هاچ‌بک آئودی A1 بهره‌مند شده باشد.طول این هاچ‌بک بلند قد 4.04 متر بوده و ارتفاع کف آن از سطح زمین نسبت به مدل استاندارد 35 میلی‌متر افزایش یافته است. رینگ‌های نسخه کراس‌اور آئودی A1 که بسته به سفارش خریدار، ابعادی بین 16 تا 18 اینچ دارند نیز باعث افزایش ارتفاع کلی خودرو خواهند شد.

طراحان سعی داشته‌اند با اضافه کردن مواردی در نمای ظاهری، چهره آئودی A1 Citycarver را به عنوان خودرویی مناسب برای آفرود نمایش دهند. این قطعات شامل قطعه‌ای آلومینیومی در زیر سپر جلو، هلالی چرخ‌ها با طراحی جدید و رکاب‌های جانبی به رنگ مشکی و همچنین جلوپنجره با ظاهری متفاوت می‌شود که در مجموع باعث شده ظاهر آئودی A1 Citycarver جدی‌تر از نمونه هاچ‌بک به نظر برسد. علاوه‌براین‌ها، آئودی امکان سفارش 9 رنگ برای پوشش بدنه به همراه 2 رنگ برای سقف را فراهم آورده تا خریداران از این نظر نیز کمبودی احساس نکنند.

کابین نسخه کراس‌اور آئودی A1

در فضای کابین نیز تمام ویژگی‌های مثبت مدل هاچ‌بک آئودی A1 در نسخه کراس‌اور نیز حفظ شده علاوه‌براین‌ که در مواردی همچون خروجی‌های سیستم تهویه، کنسول میانی و پنل درها تغییراتی اعمال شده که شامل تغییر رنگ آن‌ها نیز می‌شود. در کل آئودی A1 Citycarver در 4 رده تجهیزات عرضه می‌شود که شامل بنسخه پایه، advanced ،دیزاین سلکشن و S لاین خواهد بود.

شرکت آئودی هنوز درباره مشخصات فنی مدل A1 Citycarver جزئیات زیادی بیان نکرده اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این مدل از قوای فنی مشترک با نسخه هاچ‌بک آئودی A1 بهره‌مند شده باشد. این بدان معنی است که به احتمال فراوان شاهد نصب پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژر در این خودرو خواهیم بود که 200 اسب‌بخار قدرت دارد. همچنین این امکان وجود دارد که در ضعیف‌ترین نسخه نیز پیشرانه سه سیلندر به قدرت 95 اسب‌بخار که در مدل A1 نصب می‌شود نیز قرار بگیرد اما هنوز درباره این احتمال نمی‌توان اظهارنظر کرد.

آئودی A1 Citycarver

خودروساز آلمانی درنظر دارد فروش جدیدترین محصول خود را از ماه آگوست سال جاری میلادی در اروپا آغاز نماید هرچند که تحویل خودرو به مشتریان از پاییز 2019 شروع می‌شود. بد نیست بدانید مشتریان قدیمی آئودی قادر خواهند بود نسخه‌ای ویژه از این خودرو به نام Edition One را خریداری کنند که تغییرات خاصی خواهد داشت. هنوز درباره قیمت آئودی A1 Citycarver رقم خاصی اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران