بهره‌وری بالا با قیمتی اقتصادی

رونمایی از نسخه جدید آئودی E-tron

12 مرداد 1398 13:10

آئودی مدلی میانی و البته جدید از اعضای خانواده e-tron را معرفی کرده که با پسوند 50 کواترو متمایز می‌شود و در کنار مدل 55 کواترو قرار خواهد گرفت.

آئودی، هدف از ارائه e-tron 50 را عرضه خودرویی با بهره‌وری بالا و عملکرد خوب با قیمتی اقتصادی عنوان کرده که البته تا زمان اعلام رسمی قیمت فروش این خودرو باید منتظر ماند و دید که این ادعا تا چه حد صحیح است.همین ابتدای مطلب باید به این نکته مهم اشاره کرد که آئودی e-tron 50 به مجموعه باتری کوچک‌تر از برادر خود مجهز شده یعنی در عوض مجموعه 95 کیلووات ساعتی که در e-tron 55 نصب شده، مجموعه‌ای به ظرفیت 71 کیلووات ساعت در این خودرو قرار داده شده که 25 درصد ظرفیت کمتر داشته و البته باعث کاهش 28 درصدی حداکثر شعاع حرکتی آئودی e-tron 50 نسبت به مدل 55 خواهد شد. به بیان ساده‌تر با یک بار شارژ باتری‌ها می‌توان با آئودی e-tron 50 تا 299 کیلومتر مسافت را طی کرد درحالی‌که e-tron 55 می‌تواند تا حداکثر 417 کیلومتر حرکت کند. باتری آئودی e-tron 50 از 324 سلول پریسماتیک که در 27 ماژول جای گرفته، تشکیل شده است.

هرچند که این روزها کاهش وزن مدل‌های برقی به یکی از اهداف خودروسازان تبدیل شده اما نمی‌توان از نظر دور داشت که از خودرویی در ابعاد آئودی e-tron 50 انتظار می‌رود شعاع حرکتی بیشتری ارائه دهد.

پیشرانه برقی آئودی e-tron 50 در حدود 230 کیلووات توان دارد درصورتی‌که برادر بزرگتر 300 کیلووات قدرت دارد. طبیعتاً ظرفیت شارژ باتری‌های این خودرو نیز کمتر از مدل 55 است.

آئودی ای ترون 50 کواترو

آئودی، هدف از ارائهe-tron 50  را عرضه خودرویی با بهره‌وری بالا و عملکرد خوب با قیمتی اقتصادی عنوان کرده که البته تا زمان اعلام رسمی قیمت فروش این خودرو باید منتظر ماند و دید که این ادعا تا چه حد صحیح است.

همان‌گونه که از پسوند «کواترو» که در کنار نام این مدل قرار گرفته برمی‌آید، آئودی e-tron 50 به قابلیت چهار چرخ محرک مجهز شده است. نیروی محرک چرخ‌ها از دو موتور برقی تامین شده که روی هرکدام از محورهای خودرو نصب شده و مجموعاً 230 کیلووات قدرت و 540 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

این کراس‌اور برقی قادر است ظرف 7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی رقم 188 کیلومتر برساعت محدود شده است.

کابین آئودی E-Tron

به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، در هنگام رانندگی در شرایط عادی تنها از توان موتور برقی نصب شده روی محور عقب استفاده خواهد شد در حالی‌که به محض احساس نیاز، موتور برقی جلو نیز وارد مدار می‌شود. قابلیت دینامیکی و پایداری آئودی e-tron 50 به لطف مجموعه مدرن سیستم تعلیق و البته نقطه ثقل پایین این خودرو، در حد مطلوب خواهد بود.

پیش‌بینی می شود فروش مدل میانی خانواده آئودیe-tron  از سه ماهه چهارم سال 2019 در اروپا آغاز شود درحالی‌که این اتفاق در بریتانیا به اوایل سال 2020 موکول خواهد شد. هنوز درباره عرضه این خودرو در آمریکای شمالی خبر دقیقی منتشر نشده است.

دیدگاه کاربران