سرکشی جدید شلبی

فورد موستانگ GT350R رونمایی شد

23 مرداد 1398 09:50

سال 2019 سال کم‌فروغی برای فورد و شلبی بود. سالی که آمریکایی‌ها اغلب مشغول اعمال بهینه‌سازی و البته عرضه فیس‌لیفت موستانگ بودند. اما درست در زمانی که تصور می‌شد ماجرای همکاری این دو تا پایان 2019 به همین صورت ادامه پیدا می‌کند، ناگهان GT350R وارد میدان شد. محصولی که شرکت آن را یک نسخه قوی‌تر، سریع‌تر و البته جسورتر از GT500 فعلی قلمداد کرده است.

شلبی کار سختی در مورد این پروژه نداشته است. چراکه مهندسان روی نسخه استاندارد GT500 بهینه‌سازی‌های سنگینی را روی چرخ‌های فیبر کربنی، اسپلیتر جلو و البته بال عقب اعمال کرده بودند و حالا این قطعات را دوباره در موستانگ GT350R به کار گرفتند.تغییرات مثل همیشه با تحول عمیق در مکانیزم آیرودینامیک بدنه شروع شده است. ساختار هندسی فنربندی جلو به طور کلی دستخوش تغییر شد تا حدی که به منظور افزایش فرمان‌پذیری آن، قطعه سگدست نیز بار دیگر طراحی شد. این باعث می‌شود که رانندگان حرفه‌ای حمله سریع‌تر و دقیق‌تری را در پیچ‌های تند تجربه کنند. البته تغییر کلی مکانیزم جعبه‌ فرمان هم در این پدیده بی‌تاثیر نبوده است.

اِد کرنز مدیر بخش مهندسی پرفورمنس فورد می‌گوید آخرین تغییرات اعمال شده روی موستانگ GT350R، این محصول خاص را در رده بالای کورس رقابت با دیگر محصولات قرار می‌دهد. با این تفاوت که موستانگ جدید هم در پیست پیروز می‌شود و هم در خیابان.

البته شلبی کار سختی در مورد این پروژه نداشته است. چراکه مهندسان روی نسخه استاندارد GT500 بهینه‌سازی‌های سنگینی را روی چرخ‌های فیبر کربنی، اسپلیتر جلو و البته بال عقب اعمال کرده بودند و حالا این قطعات را دوباره در موستانگ GT350R به کار گرفتند. البته طبق سنت همیشگی شلبی وزن خودرو با حذف صندلی‌های عقب و ملزومات سیستم اگزوز کاهش یافته است.

فورد موستانگ GT350R

برای اولین‌بار شاهد ترکیب‌بندی عجیب رنگ‌های لیمویی، نارنجی، نقره‌ای و قرمز در طراحی داخلی و خارجی آن هستیم. این خودرو به لطف سیستم ناوبری FordPass نشان می‌دهد مایه مدرنیته را هم دارد. فوردپس سیستم هوشمندی است که از طریق گوشی موبایل می‌توان محل پارک خودرو، باز و بستن در‌ها و میزان سوخت و روغن موجود را چک کرد.

یکی از نکات حیرت‌انگیز داخل کابین GT350R حضور سیستم صوتی B&O با 12 اسپیکر است. آپشن‌های نظیر هشدار نقاط کور و المان‌ درخشان مخصوص مار کبرا هم که همیشه از الزامات چنین خودرویی بوده است.

دیدگاه کاربران