تردیدی نیست که برچسب قیمتی 298 هزار دلار برای یک فورد موستانگ بسیار سنگین است. البته همه میدانیم که این یک خودروی معمولی نیست. خودرویی که از دهه 60 میلادی به امروز سفر کرده است.
”عنصر خارقالعاده در این پروژه بدنه کاملاً فیبر کربنی است که باعث شده وزن نهایی حدود 272 کیلوگرم سبکتر از ویرایش استاندارد باشد. “پروژه بزرگی که اردیبهشت ماه امسال توسط Classic Recreation آغاز شده بود امروز به سرانجام رسیده است. یک نسخه منحصربهفرد از موستانگ شلبی GT500CR مدل 1967. عنصر خارقالعاده در این پروژه بدنه کاملاً فیبر کربنی است که باعث شده وزن نهایی حدود 272 کیلوگرم سبکتر از ویرایش استاندارد باشد.
مدل جدید که به اسم Carbon Edition شناخته میشود با همکاری SpeedKore که متخصص بهروزرسانی ماسلهای آمریکایی است، توسعه یافته. این پروژه به حدی دقیق بوده که اجزای مهندسی آن توسط نرمافزار CAD طراحی شده است.
نتیجه نهایی به لطف قطعات کاملاً هماهنگ بدنه، محصولی بینقص را نشان میدهد. خطوط قرمز مسابقهای روی بدنهای بدون تاب و برجستگی اصالت شلبی فوق را حفظ کرده است. البته شرکت میگوید حسب درخواست مشتری میتواند رنگهای دیگری را نیز ارائه دهد.
برای این خودرو از رینگهای سه تکه 18 اینچی مدل Forgeline استفاده شده است. در حالی تایرهای آن نیز از برند BF گودریچ مدل Rival S هستند. تایرهایی که در محور جلو 275.35 میلیمتری و در محور عقب 335.30 میلیمتر هستند.
برای متوقف کردن این هیولای کلاسیک ترمزهای حرفهای 6 پیستونه برند Wilwood با کالیپر 14 اینچی در نظر گرفته شده است. همچنین چرخهای عقب نیز از ترمزهای 13 اینچی استفاده میکنند. دیسک ترمزها همگی برای خنککاری به صورت سوراخدار طراحی شدهاند.
زیر کاپوت شلبی 1967 یک پیشرانه 5.2 لیتری نسل 3 مدل Coyote نصب شده که به لطف سوپرشارژر 2.9 لیتری Whipple میتواند 810 اسببخار قدرت و 813 نیوتنمتر گشتاور فراهم کند. این خروجی توسط جعبهدنده 8 سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود.
تصاویری از کابین این خودرو منتشر نشده ولی میدانیم که صندلیهای آن از چرم آلکانترا ساخته شدهاند. همچنین اطلاعاتی در دست است که نشان میدهد سرعتسنج جدید تا سرعت 320 کیلومتر را نیز نمایش خواهد داد. نکته جالب کابین این فورد دوستداشتنی سیستم صوتی کیکر و سیستم اطلاعات سرگرمی کنوود است.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com