عرضه در بهار 2020

معرفی نسخه کابریولت فولکس‌واگن تی-راک

24 مرداد 1398 11:11

قرار است با معرفی نسخه کابریولت (روباز) از محصول جوان فولکسواگن یعنی مدل تی-راک در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، عضو جدیدی به خانواده این کراس‌اور کوچک اضافه شود. ایده اصلی شکل‌گیری این خودرو را می‌توان مربوط به کانسپت T-Cross Breeze که در سال 2016 به نمایش درآمد، دانست. این خودرو در حقیقت در همان مسیری گام برمی‌دارد که مدتی پیش و با معرفی محصولاتی چون مورانو کراس کابریولت و رنجرور ایوک روباز از سوی خودروسازانی چون نیسان و لندرور، طی شده است.

افرادی که به خرید این خودرو تمایل دارند باید تا بهار سال 2020 منتظر بمانند زیرا فروش فولکس‌واگن تی-راک کابریولت زودتر از این تاریخ انجام نخواهد شد. به لطف تناسبات دقیق طراحی مدل اصلی، نسخه روباز فولکس‌واگن تی‌-راک نیز خودرویی زیبا به نظر می‌رسد. ابعاد مناسب این کراس‌اور کوچک باعث شده محفظه بار به اندازه 283 لیتر گنجایش داشته باشد. سقف این خودرو نیز ظرف 9 ثانیه باز یا بسته می‌شود که البته در هنگام انجام این عمل سرعت خودرو نباید از سقف 30 کیلومتر برساعت فراتر رود.

همین جای مطلب باید به افرادی که در اندیشه پیمودن مسیرهای آفرودی با این خودرو هستند هشدار دهیم که قدرت پیشرانه فولکس‌واگن تی-راک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

برای این خودرو دو پیشرانه قابل سفارش خواهد بود: اولی یک نمونه یک لیتری توربوشارژ سه سیلندر که 114 اسب‌بخار قدرت دارد و دیگری پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری که 148 اسب‌بخار قدرت دارد. جعبه‌دنده شش سرعته دستی به صورت استاندارد پیش‌بینی شده اما در صورت سفارش مشتری جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه خودکار نیز قابل نصب خواهد بود.

نسخه کابریولت فولکس‌واگن تی-راک
پکیج R لاین

به غیر از پیشرانه، دو مجموعه ظاهری نیز برای این کراس‌اور روباز قابل سفارش است که شامل استایل و R لاین خواهد بود. در پکیج استایل رینگ‌های 17 اینچی به همراه نورپردازی داخلی و پوشش چرم صندلی‌ها موجود است اما با سفارش پکیج R لاین، صندلی‌ها به مدل اسپرت و با پوششی متفاوت تغییر خواهند کرد. در پکیج R لاین علاوه‌بر اضافه شدن قطعات اسپرت ظاهری به بدنه، عملکرد فرمان و دنده نیز کمی متحول می‌شود تا حس و حال عملکرد اسپرت خودرو بیشتر به راننده انتقال یابد. امکان سفارش رینگ‌های 19 اینچی نیز در هریک از دو پکیج برای مشتریان فراهم شده است.

همچنین در هرکدام از پکیج‌های مذکور، شاهد نصب تجهیزات ایمنی همچون سیستم ترمز اضطراری در سرعت‌های پایین با قابلیت شناسایی عابر پیاده و دستیار حفظ خطوط خواهیم بود.

برای افرادی که به دنبال نصب امکانات بیشتری روی کراس‌اور روباز خود هستند نیز امکان سفارش سیستم صوتی Beats، صفحه نمایش‌دهنده 11.7 اینچی دیجیتال و همچنین نمایشگر 8 اینچی متصل به جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی این شرکت فراهم شده است.

هرچند که تاکنون بازار خودرو به کراس‌اورهای روباز روی خوش نشان نداده اما می‌توان به جرات گفت که فولکس‌واگن تی-راک کابریولت توجهات فراوانی را به سوی خود جلب خواهد کرد. در هر حال افرادی که به خرید این خودرو تمایل دارند باید تا بهار سال 2020 منتظر بمانند زیرا فروش فولکس‌واگن تی-راک کابریولت زودتر از این تاریخ انجام نخواهد شد.

علاقمندان این خودرو که ساکن ایالات متحده هستند نیز اصلاً نباید انتظار ملاقات با تی-راک روباز را در خاک این کشور داشته باشند زیرا همان‌گونه که نسخه مسقف فولکس‌واگن تی-راک در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود، نسخه کابریولت آن نیز به این کشور وارد نخواهد شد.

دیدگاه کاربران