اولین شاسی بلند با نشان R

معرفی رسمی فولکس واگن T-Roc R

7 اسفند 1397 14:06

تا پیش از این، عرضه شاسی‌ بلندهای قدرتمند محدود به چند برند خاص و تولیدکننده خودروهای گران‌قیمت می‌شد اما به نظر می‌رسد سایر خودروسازان نیز کم‌کم دارند در این بازی پا به میدان می‌گذارند و علاقمندان از این پس باید به عرضه خودروهایی چون فولکس واگن T-Roc R عادت کنند.

تی‌راک R برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت تنها به 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد.فولکس T-Roc R که قرار است چند روز دیگر و در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2019 به صورت رسمی معرفی شود، اولین خودروی شاسی بلند در میان ساخته‌های فولکس واگن است که افتخار دریافت پسوند R در کنار نام خود را پیدا کرده. این خودرو که دستپرورده بخش R شرکت فولکس است، قدرتی برابر با مدل گلف R دارد.

در حقیقت از همان پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو در این مدل استفاده شده که قادر است قدرتی برابر با 296 اسب‌بخار و گشتاور معادل با 400 نیوتن‌متر تولید کند. پیشرانه مورد اشاره به جعبه‌دنده خودکار هفت سرعته دوکلاچه متصل شده و قدرت خود را به چهار چرخ خودرو ارسال می‌کند چراکه T-Roc R به صورت استاندارد به صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.

موتور فولکس واگن تی راک R

می‌توان به راحتی تصور کرد که این شاسی بلند کوچک با دارا بودن چنین پیشرانه‌ای می‌تواند عملکرد خیره‌کننده‌ای را به نمایش بگذارد. وقتی بدانید که T-Roc R برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت تنها به 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد، بیشتر به توانایی‌های آن باور خواهید داشت. حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی در 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

اما تنها نکته تمایز T-Roc R نسبت به مدل‌های عادی پیشرانه قوی آن نیست بلکه برای ارائه عملکردی قابل توجه، تغییرات دیگری نیز در این خودرو رخ داده است. برای افزایش کیفیت سواری اسپرت، ارتفاع سیستم تعلیق کاهش یافته و سیستم فرمان نیز مورد بازنگری قرار گرفته تا فرمان‌پذیری خودرو بهبود یابد. دیسک‌های 17 اینچی ترمز نیز مستقیماً از مدل گلف R برگرفته شده‌اند که به افزایش ایمنی T-Roc R کمک قابل توجهی خواهند کرد.

نمای عقب فولکس واگن تی راک R

حالت رانندگی Race نیز برای کامپیوتر مرکزی این خودرو تعریف شده و امکان خاموش کردن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی نیز وجود دارد که می‌تواند برای رانندگانی که اهل خطر کردن هستند، خبر خوشحال‌کننده‌ای باشد.

غیر از ویژگی‌های خاص فنی، T-Roc Rدر بخش ظاهری نیز به واسطه نصب کیت بدنه، نسبت به نمونه‌های عادی بسیار متفاوت است. یکی از مهمترین شاخصه‌های این کیت بدنه را می‌توان بخش جلوپنجره دانست که دورتادور آن با نواری آلومینیومی مشخص شده است. سپرهای جدید جلو با ورودی‌های بزرگ هوا و خروجی چهارگانه اگزوز به همراه رینگ‌های 18 اینچی ظاهری بسیار اسپرت و خاص به این خودرو بخشیده‌اند. اکنون که صحبت از رینگ‌ها شده بد نیست بدانید امکان سفارش رینگ‌های 19 اینچی مشکی گرافیت با تایرهای 19 اینچی 235/40 نیز وجود دارد.

از دیگر جزئیات قابل ذکر در بدنه T-Roc R می‌توان به پوشش کروم بالای آیینه‌های جانبی، باله انتهایی سقف، لبه گلگیرهای پهن‌تر، کالیپرهای مشکی رنگ ترمز و دستگیره‌های همرنگ بدنه اشاره کرد. برای خریداران امکان سفارش خودرو به صورت بدنه دو رنگ (با سقف مشکی) نیز وجود دارد.

کابین فولکس واگن تی راک R

در فضای داخل نیز T-Roc R انبوهی از قطعات با نشان R به همراه فرمان چندحالته با شیفترهای پشت فرمان و پدال‌هایی از جنس استیل ضد زنگ را در کابین خود جای داده است. همچنین نورپردازی با رنگ سفید و روکش پارچه میکروفایبر برای صندلی‌ها نیز در کابین مشاهده می‌شوند، البته برای روکش صندلی‌ها می‌توان چرم ناپا را نیز سفارش داد.

فولکس واگن عکس‌های انتشار یافته از T-Roc R را به عنوان «خودروی مفهومی نزدیک به تولید» توصیف کرده اما از همین تصاویر مشخص است که خودروی نهایی (که اواخر امسال معرفی می شود) چگونه خودرویی خواهد بود.

دیدگاه کاربران