1200 اسب‌بخار قدرت با 8800 نیوتن‌متر گشتاور

دراکو GTE رکوردشکن خودروهای برقی

27 مرداد 1398 10:35

تردیدی نیست که بازیگر اصلی صنعت خودرو، محصولات برقی هستند. چه در خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی و چه در دنیای مسابقات و البته خودروهای اسپرت. جدیدترین محصول شرکت Drako دلیل خوبی بر این مدعاست. ابرخودرویی تمام برقی که تنها نگاه کردن به آمار و ارقام ثبت‌شده آن برق از سر می‌پراند.

دراکو GTE که در نمایشگاه پبل بیچ رونمایی می‌شود، مجهز به چهار موتور برقی است. نیروی ترکیبی آن‌ها 1200 اسب‌بخار ثبت شده و گشتاور نهایی نیز به 8800 نیوتن‌متر می‌رسد.این خودرو که دراکو GTE نام دارد، با چهره‌ای مخوف و فضایی می‌خواهد پیشگام دنیای ابرهیولاهای برقی باشد. علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت به‌خوبی شباهت‌هایی بین این خودرو و فیسکر Karma را حس می‌کنند. نکته اینجاست که این شباهت اتفاقی نیست و دراکو از شاسی فیسکر استفاده کرده است.

دراکو GTE که در نمایشگاه پبل بیچ رونمایی می‌شود، مجهز به چهار موتور برقی است. نیروی ترکیبی آن‌ها 1200 اسب‌بخار ثبت شده و گشتاور نهایی نیز به 8800 نیوتن‌متر می‌رسد. اگرچه خودروهای برقی به دلیل تفاوت بنیادین با خودروهایی که از پیشرانه درون‌سوز استفاده می‌کنند، اغلب گشتاوری بالاتر دارند ولی حقیقتاً 8800 نیوتن‌متر ترسناک است.

در فیلم‌هایی که از این خودرو منتشر شده شاهد عملکرد خیره‌کننده آن در پیچ‌های تند هستیم. به طوری‌که خودرو در کسری از ثانیه دوباره به لطف همین گشتاور فوق‌العاده دور می‌گیرد و افت سرعت را جبران می‌کند. سرعت نهایی 330 کیلومتر برساعتی دراکو GTE کافی است تا از جنبه‌های پیچیده مهندسی آن مطمئن شویم.

دراکو GTE هایپرکار برقی

حضور چهار موتور روی هر چرخ، مکانیزم انتقال قدرت پیچیده‌ای را طلب می‌کند. عملیات خاصی که توسط مجموعه‌ای از کامپیوترهای هوشمند بی‌آنکه راننده متوجه شود، انجام می‌شود. مدیران دراکو می‌گویند در تست سنگینی که روی پیست نوربورگ‌رینگ انجام داده‌اند، متوجه‌ شده‌اند که سیستم Torque Vectoring (هدایت گشتاور) این خودرو 1000 بار در ثانیه چرخ‌ها را تنظیم می‌کند.

پکیج باتری‌های دراکو GTE با ظرفیت 90 کیلووات ساعتی هستند ولی این قابلیت را دارند که به شارژرهای سریع 150 کیلووات ساعتی نیز متصل شوند.

دراکو می‌گوید قصد دارد تنها 25 دستگاه از این محصول را تولید کند. قیمت پایه هرکدام نیز یک میلیون و 250 هزار دلار است. گفته می‌شود تحویل این خودرو از ابتدای سال 2020 آغاز می‌شود.

دیدگاه کاربران