از برکناری مدیر‌عامل تا بازداشت مدیرعامل

8 ساعت جهنمی در ایران‌‌خودرو

29 مرداد 1398 10:13

ظهر روز دوشنبه 28 مرداد بود که سخنگوی دولت اعلام کرد مدیرعامل ایران‌خودرو تغییر می‌کند. به گفته ربیعی این اقدام به دلیل افزایش غیرقانونی قیمت خودرو بوده است. هشت ساعت بعد مدیرعامل ایران‌خودرو بازداشت شد!

مدیرعامل ایران‌خودرو به دلیل افزایش قیمت غیرقانونی محصولات شرکت از طرف وزیر صمت برکنار و ساعاتی بعد خبر بازداشت وی منتشر شد.صنعت خودروی کشور روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد. قوه قضائیه سفت و سخت در مقابل تخلفات ایستاده است. چندی پیش خبر ممنوع‌الخروجی مدیرعامل فعلی سایپا خبرساز شده بود. بعد هم که خبر رسید قوه قضائیه تعدادی از مدیران همین شرکت را دستگیر کرده است.

روز گذشته هم توسط سخنگوی دولت اعلام شد که هاشم یکه‌زارع به دلیل برخی از تخلفات در شرایط فروش ایران‌خودرو از سمت خود برکنار شده است و حتی نام جانشین آن نیز اعلام شد. کمی بعد خبر دستگیری دو مدیر ایران‌خودرو منتشر شد. هنوز رسانه‌ها در شوک این جابجایی ناگهانی بودند که خبر بازداشت شخص مدیرعامل در دفتر کارش همه را در بهت فرو برد.

پرونده سنگین سایپا

پیش‌تر سخنگوی قوه قضائیه در خصوص بازداشت مدیران سایپا گفته بود: «این پرونده 25 متهم دارد که 6 نفر بازداشت هستند برخی از بازداشتی ها از مدیران سایپا هستند و برخی هم از شرکت‌ها و نمایندگی‌های سایپا هستند که مبادرت به ثبت نام و خرید خودرو می‌کردند. این پرونده با جدیت در حال بررسی است.»

مدیرعامل جدید ایران‌خودرو کیست؟

عباس علی‌آبادی نامی است که سخنگوی دولت از آن به عنوان مدیرعامل جدید ایران‌خودرو یاد کرده است. علی‌آبادی در کارنامه خود مدیرعاملی مپنا و ریاست دانشگاه مالک اشتر را ثبت کرده است. علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل است.

بازاری که از کنترل خارج شد

با نگاهی به روند 6 ماهه قیمت محصولات ایران‌خودرو به خوبی درمی‌یابیم که این شرکت علیرغم برخی از وعده‌ها هم‌چنان به روند چراغ‌خاموش افزایش قیمت‌ها ادامه می‌داده است. تا جایی که حتی چندی پیش یک افزایش رسمی دیگر نیز رسانه‌ای شد که ایران‌خودرویی‌ها آن را یک اشتباه سیستمی قلمداد کردند!

خرید خودرو از بورس کالا

نحوه دریافت کد بورس کالا برای خرید خودرو، راهنمای افتتاح حساب وکالتی برای بورس کالا، نحوه خرید ماشین و مراحل خرید خودرو از بورس، زمان عرضه خودرو در بورس کالا و نحوه قیمت گذاری خودرو در بورس را در مقاله خودروهای موجود در بورس کالا مطالعه کنید.

نویسنده : نیما حدادی

منبع : باما

دیدگاه کاربران