بالاخره مجوز ورود به آمریکا صادر شد

رونمایی از آئودی RS6 آوانت

31 مرداد 1398 10:54

به نظر می‌رسد که شرکت آئودی بالاخره در مقابل درخواست‌های مشتریان کوتاه آمده و به عرضه مدل RS6 آوانت در بازار خودروی آمریکای شمالی رضایت داده است. این خودرورا می‌توان نمونه‌ای بسیار قابل اعتنا دانست چراکه غیر از عملکرد فنی عالی که در میان مدل‌های مشابه کمتر دیده شده، آئودی RS6 آوانت با حضور خود بیست و پنجمین سالگرد تاسیس زیربرند RS را گرامی می‌دارد.

در بازار آمریکا پتانسیل خوبی برای آئودی RS6 آوانت وجود دارد و البته پیش‌بینی می‌شود که این میزان در آینده افزایش هم داشته باشد.آقای اولیور هافمن که مدیریت بخش خودروهای اسپرت برند آئودی را برعهده دارد، مدل RS6 آوانت را یکی از برجسته‌ترین خودروهایی می‌داند که در طول تاریخچه 25 ساله برند RS ارائه شده و البته طرفداران زیادی نیز در سراسر جهان دارد. وی در ادامه به تصمیم آئودی برای عرضه این خودرو در بازار آمریکا اشاره کرده، جایی که به گفته وی پتانسیل خوبی برای این مدل وجود داشته و البته پیش‌بینی می‌شود که این میزان در آینده افزایش هم داشته باشد.

نمای ظاهری آئودی RS6 آوانت را می‌توان تاحدی خشن‌تر از آنچه در نسل فعلی A6 شاهد هستیم، دانست. چهره این خودرو به واسطه جلوپنجره بزرگ و دو ورودی هوای سپر جلو نمایی خشن دارد. در نمای عقب نیز همین مسئله تکرار شده و خروجی‌های دوگانه اگزوز به همراه اسپویلر مشکی و قطعات نقره‌ای باعث شده ظاهر این خودرو متفاوت با سایر نمونه‌های مشابه باشد.

نیروی محرک این استیشن‌واگن قدرتمند از پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ تامین می‌شود که قدرتی معادل با 591 اسب‌بخار و گشتاور 800 نیوتن‌متر تولید می‌کند. به لطف نصب چنین پیشرانه‌ای، آئودی RS6 آوانت به قوی‌ترین خودرویی از این نوع تبدیل گشته که تاکنون عرضه شده است.

نیروی پیشرانه این خودرو از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته تیپ‌ترونیک و سیستم چهار چرخ محرک دائم کواترو به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. بدین ترتیب آئودی RS6 آوانت ظرف 3.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 250 کیلومتر برساعت خواهد بود.

البته شاید این ارقام قلب بسیاری از علاقمندان را به هیجان نیاورد اما آئودی برای این دسته افراد نیز پیشنهاداتی دارد: پکیج‌های داینامیک و داینامیک پلاس که حداکثر سرعت آئودی RS6 آوانت را به ترتیب به 280 و 305 کیلومتر برساعت افزایش خواهد داد. البته تغییرات به همین مورد محدود نمی‌شود بلکه به لطف افزوده شدن دیفرانسیل مرکزی که به صورت مکانیکی عمل می‌کند، می‌توان بسته به شرایط آن را به گونه‌ای تنظیم کرد که تا 70 درصد از نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو و یا 85 درصد نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال نماید.

آئودی RS6 آوانت

برای اولین بار، آئودی RS6 آوانت به سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم مجهز شده که به کمک آن قادر است تا 20 میلیمتر نسبت به مدل استاندارد A6 آوانت، در ارتفاع کاهش داشته باشد. البته با رسیدن به سرعت 120 کیلومتر برساعت و بیشتر، ارتفاع خودرو تا 10 میلی‌متر افزایش خواهد یافت. غیر از این، می‌توان در سرعت‌های کم نیز ارتفاع خودرو را تا 20 میلی‌متر افزایش داد که می‌تواند در جلوگیری از آسیب وارد شدن به خودرو در هنگام پارک کردن یا عبور از مسیرهای ناهموار مفید باشد.

از دیگر موارد اضافی قابل سفارش می‌توان به سیستم تعلیق RS اسپرت پلاس اشاره کرد که می‌توان آن را روی حالت کنترل سواری دینامیک (DRC) تنظیم کرد. در این حالت و به یاری کمک‌های قابل تنظیم در سه وضعیت، کیفیت سواری افزایش یافته و از حرکات بدنه خودرو کاسته خواهد شد.

یکی از مواردی که معمولاً در هنگام خریداری خودروهای استیشن مدنظر خریدار قرار دارد فضای حمل بار این خودروهاست که آئودی RS6 آوانت در این زمینه نیز سربلند بوده و 565 لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که البته با جمع کردن صندلی‌ها این رقم به 1680 لیتر خواهد رسید.

فضای داخلی آئودی RS6 آوانت از طرح کلی کابین محصولات جدید شرکت آئودی پیروی می‌کند. از مهمترین امکانات قابل ذکر می‌توان به نمایشگر هداپ دیسپلی، اینترفیس لمسی MMI و نشان‌دهنده‌هایی برای نمایش شتاب G، دمای تجهیزات مختلف، گشتاور، قدرت خروجی پیشرانه در هر لحظه و فشار بوست (توربو) اشاره کرد.

کابین آئودی RS6 آوانت

از تجهیزات ایمنی نصب شده در آئودی RS6 آوانت باید از دستیار هوشمند رانندگی نام ببریم که خود را با شرایط گوناگون سازگار می‌سازد. در این خودرو شش حالت مختلف رانندگی پیش‌بینی شده که شامل: کامفورت، اتو، دینامیک، اقتصادی و دو حالت RS1 و RS2 خواهد بود. تمامی این حالات را می‌توان با فشردن دکمه‌ای روی فرمان خودرو انتخاب کرد که به تبع آن، فرمان و سیستم تعلیق و برخی بخش‌های دیگر خودرو عملکرد متفاوتی را به نمایش خواهند گذاشت.

هنوز درباره قیمت این خودرو جزئیاتی منتشر نشده اما قرار است فروش آئودی RS6 آوانت در آلمان و سایر نقاط اروپا از سه ماهه اول سال 2020 آغاز شود. البته نیازی به گفتن نیست که بسیاری از علاقمندان برای ورود این خودرو به آمریکای شمالی لحظه‌شماری می‌کنند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

دیدگاه کاربران