اسپرت در ظاهر، اقتصادی در باطن

معرفی فیات کرونوس مدل 2020

3 شهریور 1398 11:00

فیات در نوامبر سال 2017 یعنی چیزی در حدود یک سال و نه ماه پیش از مدل «کرونوس» (Cronos) که یک سدان اقتصادی محسوب می‌­شود رونمایی کرد. در میان کشورهای آمریکای جنوبی، برزیل بیشترین آمار فروش را برای کرونوس داشته و این خودروساز ایتالیایی که در حال حاضر شرکت تابعه فیات کرایسلر اتومبیلز یا همان FCA محسوب می­‌شود در این مدت بیش از 40,000 دستگاه کرونوس در این کشور به فروش رسانده است. از دلایل فروش خوب فیات کرونوس می­‌توان به تجهیزات و امکانات قابل قبول و قیمت مناسب اشاره کرد.

درست است که فیات ظاهر تیپ HGT را اسپرت­‌تر کرده، اما در باطن تغییری در آن ایجاد نشده است.حال شاهد چندین به‌روزرسانی برای مدل 2020 از این سدان اقتصادی هستیم که از مهم­ترین آن­‌ها می­‌توان به یک تیپ جدید و اسپرت به نام HGT اشاره کرد. قیمت تیپ HGT در برزیل از 78,490 رئال برزیل تقریباً معادل با 19,540 دلار آغاز می‌­شود و به لطف تغییراتی که در فضای خارجی و داخلی آن ایجاد شده، اسپرت­‌تر به نظر می‌­رسد. علاوه‌براین، تیپ HGT در مقایسه با تیپ­‌های دیگر از فیات کرونوس در زمینه تکنولوژی به روزتر بوده و به صورت پایه تجهیزات و امکانات بیشتری ارائه می­‌دهد.

از مواردی که تیپ HGT را از تیپ‌­های دیگر از فیات کرونوس متمایز می‌­کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌­های 17 اینچی مشکی رنگ
  • اسپویلر مشکی رنگ روی در صندوق عقب
  • جلوپنجره مشکی رنگ
  • همرنگ بودن دستگیره درها و بدنه

علاوه‌براین، آرم­‌های فیات هم در این تیپ تیره رنگ هستند. در واقع به نظر می‌رسد این خودروساز ایتالیایی که قدمت آن به 120 سال می‌­رسد سعی داشته با استفاده از رنگ‌­های تیره در قسمت­‌های مختلف تیپ HGT، آن را اسپرت­‌تر جلوه دهد.

کابین فیات کرونوس

از تجهیزات و امکانات پایه در فضای داخلی فیات کرونوس تیپ HGT می‌­توان به پوشش سقف کابین به رنگ مشکی، نوعی روکش پارچه‌­ای مخصوص برای صندلی­‌ها و آرم فیات بر روی غربیلک فرمان با زمینه­‌ای مشکی رنگ اشاره کرد.

البته اگر تجهیزات و امکاناتی که فیات به صورت پایه برای این سدانِ اقتصادی در نظر گرفته برای شما کافی نیست، مواردی هم به عنوان آپشن قابل سفارش هستند. به طور مثال، می‌­توان به سقف مشکی رنگ، روکش چرمی برای صندلی­‌ها، دوربین دید عقب و آیینه­‌های جانبی با قابلیت جمع شدن به صورت برقی اشاره کرد.

فیات برای تیپ HGT رنگ­‌های جدیدی هم در نظر گرفته که شامل دو رنگ قرمز و خاکستری می­‌شود. رنگ‌­هایی که پیش از این برای فیات کرونوس ارائه می‌شد عبارتند از دو نوع رنگ مشکی، دو نوع رنگ سفید، یک نوع رنگ نقره‌ای و یک نوع رنگ قرمز.

پیشرانه فیات کرونوس

درست است که فیات ظاهر تیپ HGT را اسپرت­‌تر کرده، اما در باطن تغییری در آن ایجاد نشده است. زیر در کاپوت این سدان اقتصادی همان پیشرانه بنزینی چهار سیلندر قبلی که 1.8 لیتر حجم دارد قرار گرفته است. این پیشرانه می­‌تواند حداکثر 130 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند.

فیات کرونوس مدل 2020 تیپ HGT فقط با جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به فروش می‌­رسد. این خودرو می‌­تواند در عرض 9.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن هم 192 کیلومتر برساعت اعلام شده است. شاید این خودرو با این اعداد و ارقام چندان شایسته لقب «اسپرت» نباشد، اما نباید فراموش کنیم که کرونوس یک سدان اقتصادی است.

در حال حاضر فیات کرونوس مدل 2020 تیپ HGT برای فروش در نمایندگی­‌های این خودروساز ایتالیایی در برزیل موجود است.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران