دو سال پیش، یک خودروی نسبتا عجیب براساس آلفارومئو جولیا 952 توسط شرکت تازه تاسیس ErreErre Fuoriserie معرفی شد. خودروی اصلی در فاصله سالهای 1962 تا 1978 تولید میشد، اما این شرکت با نام عجیب و طولانی قطعات بدنه آلفارومئوی کلاسیک را با نمونههای فیبرکربن تعویض کرده و البته بخش فنی را هم مورد تغییر قرار داده است.
البته این سبک از تغییر خودروهای کلاسیک که به Restomods یا تولد دوباره شهرت دارد، چندان در اروپا مرسوم نیست اما به هرحال ErreErre قصد دارد نظر برخی مشتریان را جلب کند.
حالا این شرکت ایتالیایی نسخه تازهای از محصول خود را با لقب Alleggerita معرفی کرده، که براساس مدل پرچمدار جولیا GTAm شکل گرفته است.
در نسخه Alleggerita با طراحی جدید سپرها با هواکشهای جانبی، جلوپنجره مشکی و تزئین دو-رنگ بدنه، روبرو هستیم.
در ردیف عقب هم از صندلی خبری نیست و به جای آن، دو محفظه فیبرکربنی برای قرار دادن کلاه ایمنی با روکش آلکانترا و یک کپسول اطفاء حریق را میتوان مشاهده کرد. با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان میلههای حفاظتی را سفارش داد که با رنگ مشابه بدنه هم قابل تزئین است.
مشخصات فنی نسخه Alleggerita با مدل قبلی یعنی Classic تفاوتی ندارد. خروجی پیشرانه شش سیلندر مدرن آلفارومئو از 510 به 562 اسببخار قدرت و از 600 به 680 نیوتنمتر گشتاور افزایش یافته است. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک ZF به محور عقب منتقل میشود.
سیستم تعلیق با کمکفنرهای قابل تنظیم B16 ساخت بیلاشتاین همراه شده، درحالیکه نیروی لازم برای توقف از دیسکهای کربن-سرامیک ساخت برمبو به قطر 390 و 360 میلیمتر در محورهای جلو و عقب، تامین شده است. بدنه این خودرو بر رینگهای 19 اینچی با تایرهای پی زیرو کورسا از برند پیرلی، استوار میشود.
جولیا ErreErre Fuoriserie Alleggerita در تیراژ 33 دستگاه و با قیمت پایه 350 هزار یورو به فروش میرسد. البته قیمت خودروی پایه و مالیات مربوط به هر کشور نیز به این رقم اضافه خواهد شد. از لحظه تحویل خودروی پایه تا تکمیل نمونه نهایی، به شش ماه زمان نیاز است.
توجه داشته باشید که این روزها نسل جدید آلفارومئو جولیا کوادروفولیو با پیشرانه شش سیلندر 2.9 لیتری را میتوان در ایتالیا با قیمت 96.300 یورو و در آلمان با قیمت 93.700 یورو خریداری کرد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : kolesa.ru