بالاتر از سیاهی

ب‌‌ام‌و X6 وانتابلک رونمایی شد

6 شهریور 1398 17:40

ب‌ام‌و در اقدامی خارق‌العاده نمونه‌ای خاص از شاسی‌بلند X6 مدل 2020 را با ماده Vantablack رنگ‌آمیزی کرد تا سیاه‌ترین خودروی سیاه دنیا را تولید کرده باشد.

هدف از به کارگیری این ترکیب رنگی محو کردن خطوط بدنه برای خودروهای در حال تست است.اهالی شیمی می‌دانند که ماده وانتابلک یک نانولوله کربنی است که توانسته رکورددار سیاه‌ترین ماده شناخته‌شده در دنیا باشد. ترکیبی که گفته می‌شود تنها 0.035 درصد از نور مرئی را بازتاب می‌کند. بخش مهندسی ب‌ام‌و با استفاده از نوع VBx2 همین ماده توانسته‌اند تا 99 نور را به خود جذب کند. حالا سوال این است که هدف از به کارگیری این ترکیب رنگی عجیب چیست؟

اغلب شرکت‌های بزرگ خودروسازی در آزمون‌های میدانی یک محصول جدید خود به منظور ملاحظات ایمنی از پوشش‌های استتاری با خط و نگار شطرنجی و یا گمراه‌کننده استفاده می‌‌کنند تا شرکت‌های دیگر نتوانند ابعاد و زوایای طراحی را تشخیص بدهند. اما حالا رنگ سیاه منحصربه‌فرد این خودرو به قدری قدرتمند است که نمی‌توان خطوط روی بدنه آن را تشخیص داد.

ب‌‌ام‌و X6 وانتابلک

انتخاب ب‌ام‌و X6 جدید به‌عنوان معرفی‌کننده فناوری جدید آن‌ها چندان بی‌دلیل هم نبوده است. این خودرو دورخیز بلندی برای بازارهای جهانی کرده است. خودرویی با یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربو که 335 اسب‌بخار قدرت دارد. البته نمونه 4.4 لیتری هشت سیلندر آن 532 اسب‌بخار قدرت فراهم می‌کند.

قیمت پایه این خودرو حدود 65 هزار دلار و قیمت نمونه نهایی‌اش حدود 86 هزار دلار است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران