نسخه‌ای اسپرت با عملکرد اقتصادی

رونمایی از سئات تاراکو مدل 2020 تیپ FR

8 شهریور 1398 08:27

سئات به تازگی از نسخه اسپرت از مدل «تاراکو» (Tarraco) یعنی تیپ FR رونمایی کرده است. این مدل شاسی‌بلند، بزرگترین مدل تولید شده توسط این خودروساز اسپانیایی تا به امروز محسوب می‌­شود و حال به لطف بهره‌مندی از این تیپ اسپرت و نوعی رنگ خاکستری جدید، ماه آینده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت نظر بسیاری را به سمت خودش جلب خواهد کرد.

به لطف بهره مندی از پیشرانه پلاگین هیبرید، بُرد این خودرو در حالت تمام برقی به بیش از 50 کیلومتر خواهد رسید.این نسخه اسپرت رینگ­‌های 19 اینچی جدیدی هم دارد که مخصوص تیپ FR است. البته با پرداخت مبلغی بیشتر، می­‌توانید رینگ‌­های 20 اینچی هم برای آن سفارش دهید.

سئات که فولکس‌واگن به طور کامل مالکیت آن را در اختیار دارد، برای این تیپ جدید ویژگی‌­هایی را در نظر گرفته که آن را از تیپ­‌های دیگر از تاراکو متمایز کرده است. به طور مثال می‌­توان به جلوپنجره­ای مخصوص به تیپ FR، پدال­‌های آلومینیومی و غربیلک فرمان با طرحی اسپرت اشاره کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، در تیپ FR شاهد به‌روزرسانی سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی هم هستیم که دسترسی به آن توسط یک صفحه نمایش لمسی 9.2 اینچی امکان‌پذیر است.

البته موضوع فقط به رونمایی از یک تیپ جدید ختم نمی­‌شود، چرا که سئات یک پیشرانه پلاگین هیبرید هم برای تاراکو معرفی کرده است. این پیشرانه پلاگین هیبرید ترکیبی از یک پیشرانه بنزینی 1.4 لیتری چهار سیلندر با 148 اسب‌بخار قدرت و یک موتور برقی با 114 اسب‌بخار قدرت است. به این ترتیب، سئات تاراکو با این پیشرانه می­‌تواند قدرتی معادل با 242 اسب‌بخار تولید کند که آن را به قدرتمندترین نسخه از این شاسی‌بلند اسپانیایی تبدیل کرده است.

از نکات قابل توجه درباره این پیشرانه پلاگین هیبرید سئات تاراکو، می­‌توان به گشتاور بالای آن اشاره کرد که به 400 نیوتن‌متر می­‌رسد. همین گشتاور بالا تاثیر مثبتی در شتاب این خودرو داشته و تاراکو با این پیشرانه می­‌تواند فقط در عرض 7.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

سئات تاراکو مدل 2020 تیپ FR

به لطف بهره‌مندی از یک پک باتری با ظرفیتی معادل با 13 کیلووات ساعت، نسخه پلاگین هیبرید از سئات تاراکو می­‌تواند در حالت تمام برقی مسافتی بیش از 50 کیلومتر را پیمایش کند.

این خودروساز اسپانیایی که چیزی در حدود هفتاد سال قدمت دارد سال 2020 فروش تیپ FR و نسخه پلاگین هیبرید از تاراکو را در اروپا آغاز خواهد کرد.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران